خبرگزاری کار ایران

کنگره آمریکا ۲ قطعنامه علیه ترکیه تصویب کرد/ واکنش آنکارا

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۹۸

مجلس نمایندگان آمریکا دو قطعنامه ضد ترکیه‌ای را با اکثریت قریب به اتفاق آراء به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا، صبح امروز- چهارشنبه- با اکثریت قریب به اتفاق آراء، قطعنامه‌ای را درباره نسل‌کشی ارمنی‌ها در اوایل سده بیستم- در دوران امپراتوری عثمانی- تصویب کردند.

در رای‌گیری انجام‌شده در مجلس نمایندگان آمریکا، ۴۰۵ نماینده به قطعنامه تائید «نسل‌کشی» رای مثبت و ۱۱ نماینده به آن رای منفی دادند.

سنا هنوز در مورد این قطعنامه رای‌گیری نکرده‌است.

این قطعنامه الزام‌آور نیست، ولی در شرایطی تصویب شده که روابط واشنگتن و آنکارا، در پی عملیات گسترده ترکیه در شمال‌ شرقی سوریه با تنش‌های تازه‌ای روبه‌رو شده‌ است.

همزمان با تصویب قطعنامه نسل‌کشی، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء به قانونی رای داد که طی آن با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل حمله به شمال سوریه موافقت کرد. این قطعنامه نیز با ۴۰۳ رای موافق و ۱۶ مخالف تصویب شد.

در واکنش به تصویب این قطعنامه‌ها، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قعطنامه‌های که به تصویب رسیده است برای مصرف داخلی بوده و هیچگونه پایه قانونی یا تاریخی ندارند.»

این وزارتخانه تأکید کرد، قطعنامه تصویب شده «تنها در راستای خواسته لابی ارمنی‌ها و گروه‌های لابی ضد تُرک است».

وزارت خارجه ترکیه همچنین در بیانیه دیگری پیش‌نویس قانون مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم علیه مقام‌های این کشور به دلیل حمله به شمال سوریه را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «پیش‌نویس قانونی که مقام‌های ارشد و نیروهای نظامی ترکیه را هدف قرار داده در تضاد با روح ائتلاف ناتو بوده و با توافقی که ترکیه و آمریکا درباره سوریه در تاریخ ۱۷ اکتبر به آن دست یافتند تناقض دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز