خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌های لبنان برای سیزدهمین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۱۰

دامنه اعتراض‌های لبنان امروز -سه‌شنبه- برای سیزدهمین روز متوالی با مسدود کردن مسیرهای اصلی و فلج شدن جریان عبور و مرور در این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، لبنان امروز- سه‌شنبه- برای سیزدهمین روز متوالی شاهد ادامه اعتراض‌ها علیه دولت بوده و مسیرهای اصلی این کشور مسدود و جریان عبور و مرور فلج شده است. این در حالی است که نیروهای امنیتی و ارتش همچنان برای بازگشایی مسیرها تلاش می‌کنند.

مسیر جنوب به شمال صبح امروز مسدود و به دنبال آن آب باران در این مسیرها انباشته شده است. 

از سوی دیگر اظهارات «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» تنش در خیابان‌های این کشور را تشدید کرده است. 

سلامه گفته بود: «فروپاشی اقتصادی در لبنان موضوعی جدی است و ما به راهکار فوری برای حل بحران نیاز داریم».

اما وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تأکید کرد که تیتر خبر شبکه سی‌ان‌ان با کلام او در تناقض است.

وی توضیح داد که گفته بود طی چند روز به راهکار فوری نیاز داریم تا اعتماد را به مردم بازگردانیم و از فروپاشی در آینده پیشگیری کنیم.

به موازات اظهارات سلامه روزنامه «الاخبار» تأکید کرده است که بانک‌ها محدودیت‌هایی را بر عملیات دریافت و تحویل از جمله تعیین سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز و منع بانک‌ها از تأمین مالی عملیات تبدیل لیره به دلار به روش اختیاری اعمال کرده‌اند.

روزنامه االلواء تأکید کرده است که کمبود کالاهای اصلی مانند آرد و بنزین در برخی مناطق باعث تشدید تنش شده است. 

روزنامه الجمهوریه نیز گزارش داده است که مواد سوختی موجود حداکثر تا دو هفته و آرد ذخیره شده تا ۱۸ روز کفایت می‌کند.

این روزنامه نوشت که بحران همچنان سر جای خود باقی است، نه دولت اصلاحات انجام می‌دهد و نه مردم از خیابان‌ها خارج می‌شوند. 

روزنامه االواء به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد: «ما در مرحله حساسی هستیم و نباید خلأ ایجاد شود، مذاکره تحت فشار و قطع مسیرها جواب نمی‌دهد و مسیر آینده تلاش برای فعال کردن کابینه است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز