خبرگزاری کار ایران

مخالفت وزیر دولت مستعفی یمن با هر گونه مداخله سعودی- اماراتی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۱۹۵

وزیر کشور دولت مستعفی یمن تاکید کرد که باید مانع هرگونه تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره؛ «احمد المسیری»، وزیر کشور دولت مستعفی یمن تاکید کرد که باید مانع هرگونه تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی شد. 

این اظهارات المسیری در حالی مطرح شده است که او و وزیر حمل و نقل از یک تلاش برای ترور در منطقه «شبوه» نجات یافتند و تحصن‌کنندگان در استان «المهره» هر گونه توافق که ضامن خروج اشغالگران سعودی و اماراتی نباشد را رد کرده اند.

احمد المسیری طی سخنانی در نشست با مقام‌های محلی در استان شبوه گفت: «باید مقابل هرگونه تجاوز ائتلاف سعودی اماراتی ایستاد». 

وی افزود که یمنی‌ها خواستار دولتی هستند که یک رهبر و نه رئیسی تابع در رأس آن باشد و وزرای آن نقش رهبری داشته باشند. «عبدربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن باید این موضوع را درک کند که دولت آتی نیازمند شخصیتی ملی و قاطع است که بتواند دولت را اداره کند.

برخی منابع به الجزیره گفته‌اند که المسیری و «صالح الجبوانی» وزیر حمل ونقل از یک عملیات ترور نجات یافتند؛ به گونه‌ای که نیروهای امنیتی فردی را که سعی در بمبگذاری در یک خودرو نزدیک به محل اقامت آنها در شهر «عتق» در استان شبوه را داشت، دستگیر کردند. الجبوانی گفته است که فرد مذکور اعتراف کرده است که از شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، دستور گرفته است.

این اتفاقات پس از آن روی داده است که دو وزیر مذکور از عربستان سعودی و امارات که سعی در اجبار دولت مستعفی یمن به توافق با ریاض و شورای انتقالی دارند، انتقاد کرده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز