خبرگزاری کار ایران

سایه تردید بر شهادت بولتون در تحقیقات استیضاح ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۰۶

یک شاهد کلیدی در تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا، طی دادخواستی از یک قاضی فدرال درخواست کرده تا درباره این‌که آیا می‌تواند در این تحقیقات شرکت کند یا نه حکم دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندپندنت،‌ یک شاهد کلیدی در تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی دادخواستی از یک قاضی فدرال درخواست کرده تا درباره این‌که آیا می‌تواند در این تحقیقات شرکت کند یا نه حکم دهد. این اقدام البته تردیدهایی را درباره این‌که آیا «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا،‌ خواهد توانست در این تحقیقات شرکت کندT پیش می‌کشد. 

دموکرات‌های مجلس نمایندگان طی احضاریه‌ای از «چارلز کوپرمان»، معاون مشاور امنیت ملی ترامپ، خواستند که فردا -‌دوشنبه- در برابر نمایندگان شهادت دهد. اما کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که رئیس‌جمهور «مصونیت قانون اساسی» را اعمال کرده است؛ اقدامی که کوپرمان را دچار تردید کرده است. 

در متن دادخواست کوپرمان آمده است: «شاکی آشکار است که با توجه به درخواست‌های بخش‌های قانونی و اجرایی هر دو طرف را راضی می‌کند. وی همچنین می‌داند که یک مقام قضایی مستقل می‌تواند تعیین کند که باید از دستورات کدام گروه تبعیت کند.»

این در حالی است که «چارلز کوپر»، وکیل کوپرمان، وکالت جان بولتون را نیز برعهده دارد و انتظار می‌رود برای شرکت او در تحقیقات استیضاح ترامپ دادخواست مشابهی را به قاضی بدهد. دموکرات‌های مجلس نمایندگان درباره حضور بولتون در این تحقیقات با کوپر صحبت کرده‌اند، اما هنوز احضاریه‌ای برای او صادر نشده است.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز