خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند؛

البغدادی در حمله هوایی آمریکا کشته شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۷۱

رسانه‌های آمریکا مدعی شدند که رهبر گروه تروریستی داعش در جریان حمله هوایی آمریکا، که رئیس‌جمهوری این کشور دستور آن را صادر کرد، کشته شد.

به گزارش ایلنا، نشریه آمریکایی «نیوزویک»، صبح امروز- یکشنبه- به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در جریان عملیات هوایی این کشور در استان ادلب سوریه خبر داد.

این مقام آمریکایی مدعی شده است که ابوبکر البغدادی، روز شنبه در جریان عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش آمریکا در استان ادلب به قتل رسید.

وی افزود، واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که البغدادی در این حمله کشته شده است.

منابع مطلع در گفت‌وگو با نشریه نیوزویک تصریح کردند، تیمی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا روز شنبه و بعد از دریافت اطلاعات محل حضور البغدادی، این عملیات را انجام داده‌اند.

نیوزویک خاطرنشان کرد که اعضای تیمی از فرماندهی عملیات ویژه مشترک، که عملیات مذکور را روز شنبه انجام دادند، محل هدف قرار گرفته را از مدتی پیش تحت نظر داشته‌اند.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد، ایالات متحده دست به عملیاتی علیه رهبر داعش زده است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که مشخص نیست که آیا این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

تلویزیون «سی‌ان‌‌ان» آمریکا نیز به نقل از مقام پنتاگون گزارش داد، به نظر می‌رسد رهبر داعش، همزمان با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی مشارکت‌کننده در عملیات، در حضور اعضای خانواده‌اش، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده و کشته شده است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه شنبه در توییتی از «وقوع اتفاقی مهم» خبر داده و نوشته است: «اتفاق بسیار بزرگی الان روی داد.»

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهوری درصدد است ساعت ۹ بامداد( به وقت واشنگتن) «بیانیه‌ای مهم» در کاخ سفید صادر کند.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ دستور عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در استان ادلب سوریه صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز