خبرگزاری کار ایران

آمریکا، ترکیه را درباره «اس-۴۰۰» در برابر ۳ راهکار و یا تحریم‌ها قرار داد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۲۷۸

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن هنوز در حال مذاکره با ترکیه است تا بتواند این کشور را به کنار گذاشتن سامانه «اس-۴۰۰» روسیه متقاعد سازد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرد، واشنگتن هنوز در حال مذاکره با ترکیه است تا این کشور را مجبور کند سیستم دفاع موشکی روسیه را کنار بگذارد. او در عین حال به آنکارا هشدار داد که احتمال تحریم‌ها بر سر این موضوع وجود دارد.

این مقام آمریکایی، که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «هنوز کارهایی انجام می‌شود که ترک‌ها را به کنار گذاشتن سامانه اس- ۴۰۰ مجبور سازند؛  آنها یا از فعال کردن این سامانه خودداری کنند، یا آن را برگردانند  و یا آن را نابود کند و یا هر کار دیگری می‌توانند انجام دهند.»

وی افزود: «این موضوع هنوز در دست بررسی است و ما درباره میانجیگری، تجدیدنظر  و مصالحه صحبت می‌کنیم.»

طبق گفته این مقام آمریکایی، موضوع سامانه موشکی بخشی از مذاکرات گسترده‌‌ای است که همچنین شامل حمله ترکیه در شمال شرقی سوریه علیه شبه‌نظامیان کُردِ همپیمان واشنگتن نیز است.

این مقام آمریکایی در ادامه تصریح کرد، خطر تحریم‌ها به موجب «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» به دلیل اقدام ترکیه به خرید سامانه موشکی روسیه بخشی از موضوعاتی است که هنوز با ترکیه حل و فصل نشده است.

سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه از ماه ژوئیه وارد ترکیه شده ولی طبق اذعان مقام‌های آمریکایی، این سامانه هنوز فعال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز