خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

اتحادیه عرب از پاسخگویی به هر مسأله‌ای در جهان اسلام ناتوان است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۹۳

رئیس جمهوری ترکیه اتحادیه عرب را به دلیل موضع گیری در قبال پرونده سوریه و عملیات «چشمه صلح» مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته- پنجشنبه- در مصاحبه با شبکه «تی آر تی» تأکید کرد که اتحادیه عرب، به نوع خود فاجعه بوده و از پاسخگویی به هر نوع مسأله‌ای در جهان اسلام ناتوان است. 

اردوغان درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: «سوریه را شش سال گذشته از این اتحادیه اخراج کردند و امروز به دنبال بازگشت مجدد این کشور هستند، چرا اخراج کردند و حال چرا به دنبال بازگشت آن هستند؟».

وی در پاسخ به این پرسش که موضع اتحادیه عرب در قبال پرونده سوریه، قومیت عربی بوده یا فقط برای ضربه به ترکیه است، گفت: «اگر به دنبال احیای قومیت عربی است، چقدر از ترکیه که سه میلیون و ۶۵۰ هزار سوری پناهنده را در خود جای داده، حمایت نکردید؟ عرب را زیر بشکه‌های انفجاری رها می‌کنید و سپس علیه ترکیه که از این مناطق دفاع می‌کند، موضع گیری می‌کنید». 

اردوغان تأکید کرد که هیچ کس هنوز از طرح‌های عمرانی آنکارا در مناطق تحت سیطره در سوریه حمایت نکرده است.

وی خطاب به جهان اسلام گفت که خود و حزب عدالت و توسعه به دنبال قومیت منطقه‌ای نیستند و از اتحادیه عرب خواست که این نکته را درک کنند که  آنکارا معتقد است مسلمانان برادر هستند و در کنار مظلوم ایستاده و علیه ظالم مبارزه می‌کنند. 

اتحادیه عرب پیش از این عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه را به شدت محکوم کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز