خبرگزاری کار ایران

اعتراض‌های لبنان وارد نهمین روز شد/ آغاز شمارش معکوس برای پایان بحران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۲۴

مردم لبنان امروز- جمعه- به اعتراض‌های خود برای نهمین روز متوالی علیه وضعیت بد معیشتی و اقتصادی این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مردم لبنان امروز -جمعه- برای نهمین روز متوالی به اعتراض‌های خود علیه وضعیت بد معیشتی و اقتصادی این کشور ادامه می‌دهند.  

معترضان به ادامه تظاهرات از شمال تا جنوب به ویژه در طرابلس و مرکز بیروت و دیگر شهرهای مهم لبنان اصرار دارند و بیشتر مسیرهای اصلی در سراسر کشور مسدود است. اتاق کنترل ترافیک گزارش داد که نیروهای امنیتی تمام مسیرهای منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری را با سیم خاردار بسته و تدابیر شدید امنیتی اعمال کرده‌اند.

یک مقام مسئول نیز در گفت‌و‌گو با روزنامه «الجمهوریه» لبنان از آغاز شمارش معکوس برای پایان دادن به آشوب موجود سخن گفت، به گونه‌ای که تمام مسیرها بازخواهد شد و دوشنبه آینده روز کار عادی سازمان‌های رسمی و خصوصی در بانک‌ها و سراسر کشور خواهد بود.

«سلیم صفیر» رئیس انجمن بانکداران گفت: «عملیات بانکی به محض پایان بحران سیاسی در لبنان با قدرت از سر گرفته خواهد شد». 

روزنامه «الاخبار» لبنان نیز گزارش داد که «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور آمادگی خود را برای گزینه تشکیل دولت جدید به شرط توافق کامل با آن پیش از استعفا به اطلاع «میشل عون»، رئیس‌جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان و فرماندهی حز‌ب‌الله رسانده است.

این منابع افزودند که به نظر می‌رسد حزب الله و جریان آزاد ملی با هر نوع تغییر کابینه که علیه «جبران باسیل» وزیر امور خارجه باشد، مخالف هستند. 

بر اساس گزارش پایگاه خبری المنار نیز انتظار می‌رود «سید حسن نصر الله»، دبیر کل حزب الله لبنان رأس ساعت چهار عصر امروز درباره آخرین تحولات داخلی سخنرانی کند. 

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان روز گذشته -پنجشنبه- در نطق تلویزیونی خود معترضان را به گفت‌و‌گوی مستقیم دعوت و تأکید کرد که سند اصلاحی ارائه شده گام نخست در مسیر نجات کشور از فروپاشی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز