خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها در لبنان برای هفتمین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۵۴

جنبش اعتراض‌ها در لبنان امروز -چهارشنبه- برای هفتمین روز متوالی ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، دامنه اعتراض‌ها در لبنان امروز -چهارشنبه- وارد هفتمین روز خود شد و امور این کشور در حال حاضر به دنبال اقدام معترضان برای مسدود کردن مسیرهای اصلی تا حدی فلج شده است. 

معترضان از همان ساعات اولیه صبح در میدان «ریاض الصلح» در مرکز بیروت تجمع کرده تا آغاز روز جدیدی از انقلاب خود و مخالفت کامل با سند اصلاحی دولت را اعلام کنند. 

معترضان همچنان اصرار به بستن مسیرهای منتهی به پایتخت را دارند و نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند با گفت‌وگو با آنها حتی اگر به صورت جزئی در ساعات عصر این مسیرها را باز کنند. 

معترضان همچنین مسیرهای منتهی به بیروت از سمت جنوب لبنان را بسته و تلاش می‌کنند دامنه اعتراض‌ها فقط به پایتخت محدود نشود و سراسر کشور را فرا گیرد. 

همزمان با ورود اعتراض‌ها به هفتمین روز، «ولید جنبلاط»، رئیس حزب سوسیالیست و حامی این جریان اعتراضی از تظاهرکنندگان خواست که روند عبور و مرور پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها را تسهیل کنند. 

در حالی که «اکرم شهیب»، وزیر آموزش و پرورش لبنان فرمان بازگشائی مدارس و آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها را صادر کرده اما این فرمان گوش شنوایی پیدا نکرده و اکثریت مدارس لبنان امروز نیز تعطیل شدند.

روزنامه «اللواء» لبنان درباره اداره اعتراض‌ها نوشت: «دو تیپ فرماندهی از بین شهروندان و نظامیان بازنشسته برای اداره جنبش اعتراض‌ها تشکیل شده و برای پرهیز از بروز اختلاف از ذکر نام آنها خودداری می‌شود». 

روزنامه «الجمهوریه» لبنان نیز گزارش داد که «نبیه بری» و «سعد الحریری»، شب گذشته  با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته و طی آن سعد الحریری تأکید کرده است: «صحبت از استعفای دولت به هیچ وجه وارد نیست و به تبع، استعفای دولت و تغییر آن رخ نخواهد داد، اولویت در حال حاضر اجرای تصمیم‌هایی است که در جلسه کابینه تصویب شد». 

اطلاعاتی روز گذشته- سه‌شنبه- مبنی بر احتمال تغییر وزرا برای کنار گذاشتن وزرای تحریک‌کننده در دولت با هدف آرام کردن معترضان منتشر شد، ‌اما این پیشنهادها مورد قبول معترضان قرار نگرفت.

با نزدیک شدن به پایان ماه، پرسش‌هایی درباره سرنوشت حقوق و دستمزد دو بخش عمومی و خصوصی در سایه استمرار تعطیلی بانک‌ها مطرح شده است. 

در همین راستا، وزیر دارایی لبنان به کارگران اطمینان داده که اداره‌های مربوطه در حال تلاش برای پرداخت حقوق در این زمان از ماه مانند همیشه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز