خبرگزاری کار ایران

سعد الحریری در گفت‌وگو با بری تاکید کرد:

نه استعفا، نه تغییر دولت

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۴۴

روزنامه «الجمهوریه» گزارش داد که نخست‌وزیر لبنان گزینه استعفا یا تغییر دولت را مطرود می‌داند و اولویت او اجرای تصمیم‌های تصویب شده در جلسه کابینه است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجمهوریه، در سایه ادامه جنبش مردمی لبنان، به نظر می‌رسد ایده تغییر دولت که توسط برخی مطرح شد، موضوعیت نداشته باشد،‌ چرا که برخی از افراد حکومت از آن عبور کرده و به دنبال تعیین جایگزین برای وزرای مستعفی هستند. آنها همچنین از برخی زمزمه‌های تشکیل دولت کوچک عبور کرده‌اند،‌ این در حالی است که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان در تماس تلفنی با «نبیه بری» رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد که گزینه استعفای دولت یا تغییر آن برای وی مطرود است.

سناریو این بود که رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر از برخی وزرا بخواهند استعفای خود را داوطلبانه ارائه دهند تا از استناد به بند ۲ ماده ۶۹ قانون اساسی این کشور که مقتضی برکناری وزیر با حکم رئیس‌جمهوری یا دولت پس از موافقت دو سوم وزراست، جلوگیری شود. 

در سایه افزایش زمزمه‌ها از تغییر دولتمردان، روزنامه الجمهوریه با خبر شد که بری و سعد الحریری شب گذشته با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته و طی آن حریری تأکید کرده است: «صحبت از استعفای دولت به هیچ وجه وارد نیست و به تبع، استعفای دولت و تغییر آن رخ نخواهد داد، اولویت در حال حاضر اجرای تصمیم‌هایی است که در جلسه کابینه تصویب شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز