خبرگزاری کار ایران

روایت «میدل ایست آی» از اهداف خاموش کردن صدای خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۰۰

سردبیر پایگاه خبری «میدل ایست آی» فاش کرد که روزنامه‌نگار مقتول سعودی اهداف فراوانی را در سر داشت و همین باعث قتل او در کنسولگری استانبول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دیوید هرست»، سردبیر پایگاه خبری میدل ایست آی روز گذشته- سه شنبه- در جلسه دومین روز نشست «تی آر تی ورلد» با عنوان «آیا جنایت قتل خاشقجی بازتاب جغرافیای سیاسی منطقه است؟» فاش کرد که این روزنامه‌نگار منتقد سعودی اهداف بی‌شماری در سر داشت و همین امر موجب قتل وی در کنسولگری استانبول شد. 

هرست در ادامه افزود: «خاشقجی تلاش می‌کرد آموزشگاهی را تأسیس کرده و نسخه عربی نیویورک تایمز را راه‌اندازی کند».    

وی توضیح داد که دلیل اصلی این افکار و ایده‌ها، ارائه اطلاعات بیشتر به جهان عرب بود و‌ شور و شعف فراوانی نسبت به آموزش در این زمینه داشت، او به  دوستان محبوس خود فقط فکر نمی‌کرد، بلکه در قبال آنها احساس مسئولیت می‌کرد، به هیمن دلیل جمال را برای فعالیت مضاعفش خاموش کردند». 

این روزنامه‌نگار بریتانیائی تأکید کرد که همچنان نمی‌تواند فقدان خاشقجی را بپذیرد. 

وی با آرزوی اینکه کاش خاشقجی در مکان مجهولی بوده و یا در قایقی پنهان شده باشد، گفت: ««امیدوارم شایعه‌های رایج درباره بازداشت وی در مکانی مجهول درست باشد». 

هرست گفت:‌ «مقام‌های ترک بارها تصریح کرده‌اند که خاشقجی از ساختمان کنسولگری خارج نشده است اما به محض اینکه اطلاعاتی درباره قتل او روشن شد، من بیش از پیش ناراحت شدم تا جایی که این موضوع برای من به کابوسی تبدیل شد». وی خاشقجی را دشمن میانه‌رویی توصیف کرد که خواهان بازگشت به کشورش بود. 

هرست تأکید کرد که جنایت وحشتناک قتل خاشقجی چهره «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را نزد افکار عمومی انگلیس و آمریکا مخدوش کرد.

وی در ادامه افزود: «بن سلمان اخیرا جرأت دیدار از این دو کشور را نداشته و هر چند که در نشست سران گروه ۲۰ شرکت کرد اما از ترس واکنش مردم آزادانه به خیابان‌های شهر نیامد، البته این موضوع باعث نشد که دیکتاتوری بن سلمان تغییری کند». 

سردبیر میدل ایست آی گفت که هدف از قتل خاشقجی خاموش کردن صدای نقد اعتدال‌گرای او نسبت به عربستان در واشنگتن بوده است.

خاشقجی در  تاریخ دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در شهر استانبول به قتل رسید و این موضوع از آن زمان تا کنون مهم‌ترین موضوع مطرح در جهان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز