خبرگزاری کار ایران

شهادت سرپرست سفارت آمریکا در اوکراین در تضاد کامل با مواضع ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۱۸۶

یک دیپلمات آمریکایی در اوکراین در برابر کنگره شهادت داد که کمک نظامی این کشور به اوکراین کاملا با علاقه واشنگتن برای تحقیق درباره نامزد انتخابات ۲۰۲۰، مرتبط بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌‌بی‌اس نیوز، یک دیپلمات آمریکایی در اوکراین روز گذشته -‌سه‌شنبه- در برابر کنگره شهادت داد که کمک نظامی این کشور به اوکراین کاملا با علاقه واشنگتن برای تحقیق درباره «جو بایدن»، نامزد انتخابات ۲۰۲۰، مرتبط بوده است. 

«ویلیام تیلور»، سرپرست موقت سفارت آمریکا در کی‌یف،‌ در اظهاراتی ۱۵ صفحه‌ای پشت درهای بسته در برابر کمییه اطلاعات مجلس نمایندگان این سخنان را مطرح کرد. این اظهارات سبب شد که تیلور بدل به شاهدی کلیدی در تحقیقات برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، شود. 

وی در شهادت‌نامه خود از تلاش مشترک برای اعمال فشار به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، برای تحقیق درباره اتهامات مبنی بر دخالت اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده و همچنین تحقیق درباره شرکت گاز بوریسما که پسر بایدن در آن فعالیت داشت خبر داد. تیلور گفت که این اقدامات در قالب «کانالی غیررسمی و غیرعادی در سیاست‌گذاری آمریکا» صورت گرفته است و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ، «کرت وولکر» که در آن زمان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور اوکراین بود و «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا و «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در آن دخیل بودند. 

تیلور افزود که ساندلند به وی گفت که ترامپ زمانی‌ که در حضور زلنسکی و در جمع خبرنگاران از تحقیقات درباره بایدن‌ها خبر داد، می‌خواسته او را تحت فشار قرار دهد. این دیپلمات عنوان کرد که به مرور زمان دریافت که تاخیر در ارسال تسلیحات به اوکراین به‌طور مستقیم به تلاش‌های دولت برای تحقیق درباره جو بایدن مربوط است و این به نظرش بسیار «آزاردهنده» آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز