خبرگزاری کار ایران

«رای الیوم» بررسی کرد؛

لبنان بین اهرم توطئه دشمنان و تلاش نجات‌بخش/ سخنان دبیرکل حزب‌الله بهترین نسخه عملی نجات است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۲۴

لبنان در مدار مسابقه بین توطئه علیه لبنان و تلاش برای نجات آن می‌چرخد و سخنان دبیرکل حزب‌الله بهترین نسخه عملی نجات این کشور است.

به گزارش ایلنا، روزنامه «رأی الیوم» در مقاله‌ای به قلم «وسام أبوشریف»،‌ نویسنده و تحلیلگر فلسطینی نوشت: هیچ فرد عاقلی کوچک‌ترین تردیدی ندارد که اعتراض‌های مردمی فعلی در لبنان، جنبشی اخلاق‌مدارانه علیه  تصمیم‌هایی بود که بر آلام مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد از طریق اعمال مالیات‌های مضاعف افزود.

بدون تردید همه احزاب و فرماندهان سیاسی از حجم قیام مردمی در سراسر لبنان و نیز ادامه اعتراض‌ها به صورت متوالی و اتحاد معترضان صرف نظر از گرایش‌های مختلف که گرسنگی آنها را متحد کرده بود، غافلگیر شدند. 

از آنجا که طرح «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیتی سابق کاخ سفید مقابله با محور مقاومت در لبنان (حزب الله و متحدانش) از طریق جنگ گرسنگی و رواج آشوب بود، مزدوران مأمور، در این جنبش مردمی غافلگیر کننده فرصتی برای آغاز نوشتن دیکته‌های خود یافتند و تحریف راهپیمائی‌ها از مسیر اصلی خود برای مبارزه با فساد و مفسدین و بازگشت اموال غارت‌شده به سمت درخواست برای سقوط دولت را وظیفه اصلی خود دیدند. 

به محض حصول توافق «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به همراه جریان «میشل عون»، رئیس‌جمهوری و مقاومت حزب‌الله، «سمیر جعجع» رهبر حزب «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) استعفای چهار وزیر این حزب ر اعلام و در حقیقت شروع به اجرای توطئه کرد.

سعد الحریری تحت فشار دشمنان از یک سو و پایبندی به توافق با طرف‌های ملی از سوی دیگر بود. بنابراین متحدان ملی راهکارهای منطقه‌ای را مطرح کردند و سعد الحریری از آنها برای مقابله با توطئه سقوط دولت استفاده کرد هر چند که اگر مناقشه‌ها طولانی شود،‌ وی از بار مسئولیت به ادعای عدم ارائه راهکار خواهد گریخت. 

اما درخواست «سید حسن نصر الله» از همه برای پذیرش مسئولیت به مذاق اردوگاه دشمن خوش نیامد و این موضوع مسئولیت محور مقاومت و ائتلاف آن با رئیس جمهوری را سنگین می‌کند. 

ما پیش بینی می‌کنیم که این عملیات در مدار مسابقه بین توطئه علیه لبنان و تلاش برای نجات آن بچرخد. باید گفت که جعجع دیکته‌هایی را دریافت می‌کند اما بهترین کار همان است که سید حسن نصرالله خطاب به مردم لبنان اعلام کرد؛  ادامه جنبش مردمی علیه فساد، همراهی کامل با نیروهای امنیتی و ارتش، مخالفت قاطع با سقوط دولت و پرهیز از سقوط کشور به دام آشوب و هرج و مرج.

لبنان به دام آشوب نخواهد افتاد، چرا که مردم این کشور می‌دانند چه چیزی به نفعشان است، اما باید نسبت به عواقب توطئه دشمنان به ویژه محاصره محور مقاومت که به مفهوم محاصره کل لبنان است، ‌آگاه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز