خبرگزاری کار ایران

بشار اسد: اردوغان نفت و خاک و زمین را به یغما می‌­برد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۶۰

رئیس‌جمهوری سوریه در مراسم بازدید از خطوط مقدم شهر «الهبیط» در حومه ادلب بر غارتگری رئیس جمهوری ترکیه و لزوم مقاومت همه‌جانبه در برابر تجاوز دشمن تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روسیا الیوم، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در جریان بازدید از خطوط مقدم شهر «الهبیط» گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه دزد است،‌ کارخانه‌­ها، گندم و نفت را به یغما برده و امروز نوبت زمین است.

بشار اسد همچنین گفت:‌ «تمام مناطق سوریه مهم هستند اما آنچه که در اولویت قرار دارد، ‌وضعیت نظامی میدانی است».

وی تأکید کرد که ادلب برای آنها پاسگاه پیشرفته‌­ای بود و پاسگاه پیشرفته معمولا در خط مقدم قرار دارد اما در این حالت،‌ جنگ در شرق سوریه بود و پاسگاه پیشرفته برای بازجویی از نیروهای ارتش سوریه در غرب قرار داشت.

رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد که ما همیشه و همواره گفته­‌ایم که ادلب پایه اصلی ریشه‌کن کردن آشوب و تروریسم در تمام مناطق سوریه است.

وی گفت: «هنگامی که به ما تجاوز شود یا اموالمان به سرقت رود، باید در کنار یکدیگر بایستیم و با هم هماهنگ باشیم اما برخی از سوری­‌ها به ویژه در سال­‌های نخست جنگ چنین نکردند.... ما به آنها گفتیم که گروگان عوامل خارج نباشید بلکه تابع ارتش و ملت و وطن باشید.. اما گوش شنوا وجود نداشت و سرسپرده آمریکا شدند».

اسد گفت: «طی سال­‌های جنگ از برخی شنیدیم که مبارزه کرده و دفاع خواهند کرد اما آنچه که اخیرا شاهد آن بودیم اینکه ترکیه مناطق بزرگی را که تحت سیطره آنها بود، به طرح و توطئه آمریکا اشغال کرد».

رئیس جمهوری سوریه در پایان گفت: «نخستین اقدامی که ما در آغاز حمله به شمال انجام دادیم، تماس با نیروهای سیاسی و نظامی مختلف بود... ما به آنها گفتیم که آماده‌­ایم از هر گروهی که مقاومت کند، حمایت کنیم... این یک تصمیم سیاسی نیست، بلکه وظیفه قانونی و ملی است.... اگر چنین نکنیم مستحق وطن نخواهیم بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز