خبرگزاری کار ایران

صدور مجدد حکم دستگیری حفتر توسط دادستان کل دولت وفاق

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۹۷

دادستان کل نظامی وابسته به دولت وفاق لیبی حکم دستگیری فرمانده ارتش ملی این کشور را به اتهام ربودن و کشتار شهروندان صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابة الوسط، «فتحی سعد»، دادستان کل نظامی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی حکم دستگیری «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور را به اتهام ربودن و کشتار شهروندان صادر کرد. 

این حکم طی نامه‌ای توسط «محمد غروده»، عضو معاونت دفتر تحقیقات دادستان کل نظامی به هر یک از اداره‌های پلیس، زندان‌های نظامی، دستگاه اطلاعات نظامی، دستگاه اطلاعات لیبی، دستگاه مبازره با جرایم سازمان یافته و تروریسم، یگان عملیات ویژه و دفتر تحقیقات جنائی در اداره‌های امنیتی طرابلس- الجفارة غریان ارسال شده است. 

حکم دادستان کل نظامی علاوه بر دستگیری خلیفه حفتر، بر بازداشت «عون ابراهیم سالم الفرجانی» فرمانده دستگاه قضا و نظارت وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی، «عبدالرزاق الناظوری» رئیس ستاد کل مسئول مجلس نمایندگان و «مسعود ضو البوزیدی»، فرمانده نظامی تصریح می‌کند. 

سعد توضیح داد که تحقیقات در زمینه شکایت «حسام أبو عجیله انبیص» شاکی پرونده درباره حادثه ربودن و کشتار «أبو عجیله علی محمد انبیص»،‌ «مهند أبو عجیله علی انبیص»، «حمزه عمار برباش» و ربوده شدن و آزار «حسام أبو عجیله علی انبیص» در منطقه «اسبعیه» در تاریخ ۲۴ سپتامبر گذشته جریان دارد. 

سعد همچنین حکم دستگیری متهمان مذکور و تحویل فوری آنان به دفتر دادستان کل نظامی  را صادر کرده است. 

پیش از این دادستان کل نظامی در تاریخ ۱۸ آوریل حکم دستگیری حفتر و تعدادی از فرماندهان وی را به دنبال بمباران فرودگاه معیتیقه در تاریخ ۸ آوریل سال جاری و بمباران سه‌شنبه گذشته در شهر «أبو سلیم» صادر کرده بود. 

لیبی از زمان سقوط رژیم «معمر القذافی»، دیکتاتور  سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی در تنش شدیدی بین دو قدرت اصلی، دولت وفاق ملی به ریاست «فائز الساج» و ارتش ملی به فرماندهی «خلیفه خفتر» به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز