خبرگزاری کار ایران

درخواست مجدد جعجع برای استعفای دولت سعد الحریری

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۷۹

رئیس حزب «نیروهای لبنانی» درخواست خود برای استعفای نخست‌وزیر فعلی را تکرار و به تشکیل دولت به دور از طبقه سیاسی حاکم دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «سمیر جعجع»، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» در مصاحبه با روزنامه «لوریان لوژور» گفت که مهار اعتراض‌های مردم از طریق سیاست‌های وصله‌دار این بار سخت است. 

وی درباره امکان تشکیل دولت متخصصان در سایه فضای سیاسی متهم و مردم خشمگین گفت:‌ «در این شرایط خاص، باید دولت متخصصان تشکیل شود و این به مفهوم تشکیل دولت تکنوکرات به همان معنای سنتی و متعارف آن نیست، بلکه باید مردمی مستقل و بر اساس شایسته‌سالاری به عنوان تنها معیار لازم انتخاب شوند تا بتوانند کشور را در قالب تیمی هم‌جنس اداره کنند به ویژه اینکه دولت‌های وحدت ملی بارها طی سالیان گذشته شکست خورده‌اند. 

جعجع درباره احتمال تکمیل دوره «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان پس از اعتراض‌ها گفت: «هنگامیکه از عون حمایت کردیم خواهان دوره‌ای قوی و با قدرت و چه بسا بهتر بودیم، ما آرزوی چنین سرنوشتی را نداشتیم،‌ اما مشکل اینجاست که رئیس جمهوری نصیحت احدی را گوش نمی‌کند». 

وی در واکنش به اظهارات «حسن نصر الله»،‌ دبیر کل حزب الله لبنان برای عدم حمایت از گزینه استعفای دولت گفت: «نصرالله دیدگاه خود را دارد و ما نیز دیدگاه خودمان را».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز