خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای «جنبش النهضه»:

نخست وزیر آینده تونس از جنبش النهضه انتخاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۱۱

رئیس شورای «جنبش النهضه» تونس امروز- دوشنبه- اعلام کرد که این جنبش امروز به اعتبار پیروزی در انتخابات پارلمان آماده حکومت است و نخست وزیر آینده از این جنبش انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری تونس آفریقا، «عبدالکریم الهارونی»، رئیس شورای جنبش «النهضة» تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت این کشور گفت که شورای این جنبش توافق کرده که نخست وزیر آینده از این جنبش باشد .

وی گفت:‌«این موضوع وابسته به مذاکره نیست، زیرا این جنبش که در انتخابات پارلمانی پیروز شده حق دارد رهبری دولت را به عهده بگیرد و آن را بر اساس برنامه‌ای که شرکا تدوین می‌کنند، تشکیل دهد. 

الهارونی در ادامه افزود که این جنبش روند گفت‌وگوی داخلی درباره شخص توانمند برای تسهیل روند امور دولت را آغاز کرده و به رغم اینکه بر اساس قانون داخلی جنبش، «راشد الغنوشی»، متولی مناصب بالا در کشور است، اما این تصمیم اخیر توسط نهادهای جنبش اتخاذ خواهد شد. 

وی تأکید کرد که این جنبش ریاست دولت آینده را به عهده خواهد گرفت و کابینه را با شراکت احزاب و سازمان‌هایی که رایزنی با آنها آغاز شده تشکیل خواهد داد. 

هارونی گفت که الغنوشی تماس‌های اولیه با احزاب و اصناف مختلف تونس را آغاز کرده و روند مثبتی بر این جریان حاکم است. 

وی گفت: «مبدأ شراکت در تشکیل دولت آینده بر اساس برنامه‌ای است که هدف آن رفع چالش‌های اقتصادی و اجتماعی و مبارزه با فساد و نیز حمایت از قدرت خرید مردم و تقویت امنیت باشد». 

این مقام جنبش النهضة با اشاره به اینکه دولت آینده بر اساس سهم‌های حزبی تشکیل نخواهد شد، تأکید کرد که جنبش النهضة مسئولیت دولت آینده را می‌پذیرد و همگام با مبدأ شراکت، برنامه انقلاب، مبارزه با فساد و مسیر دموکراسی را پیش می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز