خبرگزاری کار ایران

هاآرتص گزارش داد:

پادشاه اردن درخواست اسرائیل برای برگزاری دیدار را نادیده گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۸۸

روزنامه هاآرتص اسرائیل افشا کرد که رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری دیدار با پادشاه اردن درباره بحران ویژه دو منطقه «الباقوره» و «الغمر» شده اما وی این درخواست را نادیده گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه «هاآرتص» اسرائیل فاش کرد که رژیم صهیونیستی خواستار دیدار با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن برای حل بحران دو منطقه «الباقوره» و «الغمر»، شده است. 

این روزنامه توضیح داد که از زمان اعلام نیت اردن برای بازپس گیری دو منطقه مذکور پس از پایان دوره اجاره ۲۵ ساله، مذاکرات سیاسی بین طرفین انجام شده اما نتایج بارزی به دست نیامده است.  

این روزنامه در مقاله‌ای به نقل از « عیدان گرینباوم»، رئیس شورای منطقه‌ای غور اردن نوشت: «چند ماه پیش امکان توافق درباره منطقه الغمر وجود داشت اما نتیجه‌ای حاصل نشد و شکست اسرائیل در مدیریت مذاکرات درباره منطقه باقوره به‌رغم نزدیک شدن به پایان دوره اجاره، ما را ناامید کرد».

وی گفت که آنها تا کنون به رغم تمام اهرم‌های فشاری که در اختیار دارند، برای ادامه توافق موجود و با عقد توافق جدید موفق نشده‌اند. 

گرینباوم در ادامه افزود: «طرف اسرائیلی پاسخ قانع کننده‌ای نداده  و ما تصمیم گرفتیم سراغ پادشاه اردن برویم و از او بخواهیم که شخصا دخالت کند تا راهکارهایی برای ادامه فعالیت در جزیره صلح ایجاد شود. بیش از یک هفته گذشته نامه برای وی ارسال شد اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم». 

وی گفت: «به رغم وعده¬های شورای امنیت ملی هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است».

این مسئول اسرائیلی گفت: «پایان یافتن دوره توافق فعلی ما با اردن به مفهوم ممنوعیت ورود  کشاورزان به زمین‌های کشاورزی در این منطقه و عدم امکان ورود گردشگران است». 

وی گفت که سفارت اردن در منطقه «رمات غان» نامه او را به دفتر پادشاهی اردن رسانده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز