خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها در شیلی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۲۲

اعتراض‌ها در شیلی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وال‌استریت ژورنال، اعتراض‌ها در شیلی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که این کشور پیشتر یکی از باثبات‌ترین کشورها در آمریکای لاتین بود. در اعتراض‌های روز گذشته -‌یکشنبه- در این کشور هشت نفر کشته شدند و اعتراض‌ها از پایتخت فراتر رفته و بخش‌های جنوبی را نیز درنوردیده است. این در حالی است که اظهارات «سباستین پینرا»، رئیس‌جمهوری این کشور، نیز مبنی بر لغو افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی نتوانسته خشم معترضان را خاموش کند. 

پلیس اعلام کرد که در طی پی آتش زدن یک کارخانه تولید پوشاک در بیرون از سانتیاگو پنج نفر کشته شده‌اند. از سوی دیگر، روز گذشته سه نفر در یک فروشگاه در حومه سانتیاگو کشته شده‌اند. این فروشگاه نیز در پی اعتراض‌ها به آتش کشیده شده است. 

«سباستین پینرا»، رئیس‌جمهوری شیلی شامگاه گذشته –یکشنبه- در نطقی تلویزیونی گفت: «در برابر دشمنی قدرتمند و بی‌رحم وارد جنگ شده‌ایم، دشمنی که به کسی احترام نمی‌گذارد و می‌خواهد از خشونت بدون حدومرز بهره ببرد، حتی اگر این به معنای از دست رفتن جان انسان‌ها باشد».

وی گفت که از تظاهرات صلح‌آمیز استقبال می‌کند، اما اقدام‌های کسانی که دست به خشونت می‌برند را محکوم کرد و گفت: «توانایی این خرابکارها برای نابودی را دیده‌ایم، این مردمانی که تجسد شر هستند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز