خبرگزاری کار ایران

خلف وعده ترامپ درباره سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۱۶۸

رئیس‌جمهوری آمریکا، که دو هفته پیش خروج کامل نظامیان کشورش از سوریه را اعلام کرده بود، در نظر دارد گروه کوچکی از این نیروها را به بهانه مبارزه با داعش در شرق سوریه حفظ کند.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد گروه کوچکی از نیروهای آمریکایی را در شرق سوریه به منظور مبارزه با داعش، حفظ کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی نوشت، دونالد ترامپ از هفته گذشته درصدد برآمده است حدود 200 نیروی کماندو را در شمال شرقی سوریه برای مبارزه با تروریسم مستقر کند.

وی خاطرنشان کرد، نیروهایی آمریکایی که قرار است در سوریه حضور داشته باشند، در طول مرزهای مشترک با عراق و خارج از منطقه امنی، که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و ترامپ درباره آن توافق کرده‌اند، مستقر خواهند شد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، در صورت موفقت ترامپ با ادامه حضور صدها نظامی در شرق سوریه، این دومین بار از آغاز سال جاری میلادی است که رئیس‌جمهوری آمریکا دستور ویژه خود درباره عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه را عملا لغو می‌کند.

نیویورک‌تایمز تصریح کرد، هدف اصلی از این حضور کوچک جلوگیری از بازگشت داعش در سوریه و عراق است ولی ایالات متحده هدف مهم‌تر دیگری نیز از این اقدام دارد و آن کمک به کُردها در تثبیت کنترل‌شان بر چاه‌های نفت در شرق سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز