خبرگزاری کار ایران

جزئیات طرح الحریری برای انجام اصلاحات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۱۶۴

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به تظاهرات ضد دولتی در بیروت، طرح اصلاحات اقتصادی را پیشنهاد کرده است که هیئت وزیران امروز در جلسه‌ای به ریاست رئیس‌جمهور درباره آن رای‌گیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در روز یکشنبه، که چهارمین روز از اعتراض‌های ضددولتی در بیروت و چند شهر دیگر لبنان بود، «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور طرح اصلاحات اقتصادی را پیشنهاد داده است. 

طرح اصلاحات اقتصادی سعد الحریری افزایش مالیات در بودجه سال آینده را ممنوع می‌کند، حقوق رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و سایر مقام‌های ارشد کشور نصف می‌شود، بودجه برخی نهادها کاهش می‌یابد و دولت برای دستیابی به «کسر بودجه نزدیک به صفر در بودجه ۲۰۲۰» از بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی ۳.۳ میلیارد دلاری استقراض می‌کند. خصوصی‌سازی بخش مخابرات و ارتباطات و همچنین کاهش بهای برق نیز از دیگر موارد این طرح است.

یک مقام دولت لبنان در این‌باره تصریح کرد که احزاب عمده این کشور با بسته اصلاحات سعد الحریری موافقت کرده‌اند.

با این حال، طرح نجات اقتصادی سعد الحریری با استقبال گرم تظاهرکنندگان همراه نشد و شمار زیادی از آنان شب گذشته را همچنان در خیابان‌ها ماندند و مقام‌ها را به «ادامه دروغ‌گویی» متهم کردند.

بنابر همین گزارش، قرار است صبح امروز هیئت وزیران لبنان در جلسه‌ای به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهوری، درباره طرح نخست‌وزیر تصمیم‌گیری کنند.

حدود سه ماه پیش تصویب بودجه ریاضت اقتصادی در پارلمان لبنان خشم عمومی را در پی داشت اما در روزهای اخیر و با ارائه برنامه ریاضت اقتصادی دولت الحریری، تظاهرات گسترده‌ای در خیابان‌های چندین شهر به راه افتاد.

بر اساس برنامه ریاضت اقتصادی که چند روز پیش ارائه شده بود دولت لبنان برای تأمین بودجه سال ۲۰۲۰ بر بنزین، تنباکو و نرم‌افزارهای ارتباطی از جمله «واتس‌اپ» مالیات بیشتری پیشنهاد کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز