خبرگزاری کار ایران

پایگاه «الاخبار» بررسی کرد:

آیا معترضان لبنانی راضی می‌­شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۶۵

دولت لبنان برای ایجاد شوک مثبت به حوادث اخیر با دو گزینه رفع کسری بودجه یا اصل تغییر مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الاخبار، آنچه که دولت در نظر دارد به عنوان شوک مثبت برای تخلیه خیابان­‌ها و میادین از حضور معترضان اعمال کند، به دو گام اصلی منحصر می­‌شود: مورد نخست که تاکنون مورد اتفاق نظر همه بوده بودجه جدید است که کسری آن بدون اعمال تعرفه­‌ها یا مالیات جدیدی که بر مردم تأثیر گذارد یا واردات کالاهای مصرفی، به نقطه صفر برسد.

مورد دوم سرآغاز صحبت از تغییر دولت یا تغییر کابینه است که شاید حزب «نیروهای لبنانی» (القواة اللبنانیه) برای استعفا از دولت به این نقطه شتافت. اما باید دید که آیا این اقدام مردم را از خیابان­‌ها خارج می­‌کند؟

لبنان روز گذشته- شنبه- شاهد اعتراض‌­های مردمی گسترده­‌تر و سیل عظیمی از شهروندانی بود که اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و حملات نیروهای مسلح «ولید جنبلاط» برای تعیین مسیر تحرک‌­ها در منطقه «الجبل» بر آنها تأثیر نگذاشته بود.

تعداد فراوان شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ بیروت و مناطق دیگر و برخورد شهروندان با نیروهای امنیتی بسیار چشمگیر بود.

معترضان یک گام به جلو برداشته و آثار حملات شب گذشته نیروهای امنیتی را پاک کردند و در سراسر این کشور شعارهایی علیه درمان­‌های داخلی سر دادند. آنها خواستار استعفای دولت و پارلمان شده‌­اند این در حالی است که این تظاهرات رهبری مشخصی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز