خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند:

روابط مشکوک امارات و اسرائیل بر اساس خدمات امنیتی متقابل

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۰۹

رسانه‌های اسرائیل با انتشار گزارش‌های پی در پی از شدت روابط مشکوک بین دو رژیم امارات و اسرائیل مبتنی بر تبادل خدمات امنیتی و تکنولوژی جاسوسی خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از امارات اسلک، گزارش‌های پی در پی رسانه‌های اسرائیلی شدت روابط مشکوک بین امارات و اسرائیل بر اساس تبادل خدمات امنیتی و تکنولوژی جاسوسی و کنترل را افشا کردند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» با انجام تحقیق ویژه نوشت که تعدادی از اسرائیلی‌هایی که در اثنای خدمت نظامی در زمینه کامپیوتر تخصص پیدا کردند، در حال حاضر در مقابل حقوق‌های بالا و هنگفت برای گسترش برنامه‌های سایبری به نفع گروه‌های عربی و در صدر آنها امارات فعالیت می‌کنند. 

منابع آگاه در دستگاه سایبری اسرائیل گزارش دادند که یگان‌های ارتش وابسته به (۸۲۰۰) و یگان فناوری دستگاه اطلاعات برای گسترش برنامه‌های شرکت‌های خارجی تحت کنترل امارات فعالیت می‌کنند. 

روزنامه «هاآرتص» نیز نوشت که شرکت امنیتی «دارک متر» امارات به دنبال جذب افسران سابق اطلاعات اسرائیل (موساد) است. 

بر اساس تحلیل این روزنامه اقدام أبوظبی برای جذب افسران اسرائیلی با هدف کمک گرفتن از آنها برای تعقیب روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر صورت می‌گیرد. 

این روزنامه نوشت که اسرائیل از انتقال کارشناسان و اسرار امنیتی خود به خارج نگران است اما در عین حال اسرائیل و امارات معامله سنگینی را برای ارائه اطلاعات پیشرفته به أبوظبی از جمله دو هواپیمای جاسوسی مدرن امضا کرده‌اند. 

بعید نیست که این اقدام امارات برای جذب کارشناسان سایبری اسرائیل با موافقت گروه‌های عالی‌رتبه تل‌آویو صورت گرفته باشد که هدف آن از یک سو تقویت همکاری اطلاعاتی با امارات و از سوی دیگر تسلط بر اطلاعات امارات به دلیل اطلاعات موجود در دست کارشناسان حتی در صورت قطع روابط است.

یک منبع اسرائیلی فاش کرد که شرکت اماراتی «دارک متیر» در دوره اخیر تعداد فراوانی از افسران ذخیره اسرائیل را به همراه بهترین فارغ‌التحصیلان واحدهای تهاجمی سایبری وابسته به ارتش اسرائیل در مقابل پرداخت سالانه یک میلیون دلار برای هر افسر جذب کرده است. 

یدیعوت آحارنوت به گروه‌های اسرائیلی که تلاش می‌کنند حوادث جاری را توجیه کنند، حمله کرده و نسبت به خطر این پدیده برای جاسوسی از اسرائیل یا تعقیب روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر هشدار می‌دهد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز