خبرگزاری کار ایران

اعتراض دانشجویان کره‌جنوبی به حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۷۴

دانشجویان کره جنوبی به حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، دست کم ۱۹ دانشجوی دانشگاه کره‌جنوبی با بالا رفتن از دیوارهای اقامتگاه و سفارت سفیر آمریکا در این کشور به حضور نیروهای ایالات متحده در کشورشان و همچنین هزینه‌هایی که این حضور به دنبال دارد، اعتراض کردند. 

دانشجویان با گذاشتن نردبان در پای دیوار این اقامتگاه و بالا رفتن از آن تلاش کردند اعتراض خود را به این موضوع به گوش «هری هریس»، سفیر آمریکا در کره جنوبی، برسانند. شماری نیز پلاکاردهایی با عنوان «از این سرزمین برو بیرون، هریس» در دست داشتند. 

این دانشجویان معترض شعارهایی چون «از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید» و «بروید بیرون» و «نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم» را فریاد زدند. پلیس این معترضان را از محل دور کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود این واقعه را تایید کرد. به گفته او، نیروهای پلیس کره‌جنوبی به درخواست سفارت وارد این ساختمان شده و دانشجویان را دستگیر کردند. این سخنگوی گفت: «با نگرانی اعلام می‌کنیم که این دومین ورود غیرقانونی به اقامتگاه سفیر در ۱۴ ماه گذشته است. از دولت کره جنوبی می‌خواهیم که تلاش‌های خود برای حراست از اماکن دیپلماتیک را تقویت کند.»

به گزرش رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که امنیت اقامتگاه سفیر و سفارت آمریکا در این کشور را افزایش خواهد داد. در این بیانیه آمده است: «هرگونه آسیب به مکان‌های دیپلماتیک، تحت هیچ شرایطی، قابل‌دفاع نیست و دولت اقدام‌هایی درخور برای جلوگیری از اعمالی که رفاه ساکنان این اماکن را تهدید کند پی خواهد گرفت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز