خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع ترکیه:

نیروهای مسلح کُرد ۲۰ بار توافق منطقه امن را نقض کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۷۳

وزارت دفاع ترکیه امروز- یکشنبه- اعلام کرد که شبه‌نظامیان «پ.پ.ک» و «ی. پ. گ» به‌رغم توافق منطقه امن بین آنکارا و واشنگتن در شمال سوریه ۲۰ عملیات تحریک‌آمیز یا نقض توافق مرتکب شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق به‌رغم توافق منطقه امن بین آنکارا و واشنگتن در شمال سوریه ۲۰ با این توافق را نقض کرده‌اند. 

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که در عملیات آتش توپخانه و سلاح سبک عناصر مسلح در اثنای عملیات اطلاعاتی نیروهای ترکیه در منطقه «تل ابیض» در شرق فرات یک سرباز کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. 

در این بیانیه تأکید شده است که نیروهای ترکیه در چارچوب دفاع از خود پاسخ مناسب و لازم به این حملات را دادند. 

این بیانیه افزوده است: «به رغم اینکه توافق منطقه امن از سوی کُردها نقض شده است، اجازه دادیم روز گذشته ۳۹ آمبولانس وارد منطقه رأس العین شده و به سلامت با تعدادی از مجروحان و افراد دیگر از این منطقه خارج شود». 

آنکارا و واشنگتن پنجشنبه گذشته به توافق تعلیق عملیات نظامی در شمال سوریه با شروط ایجاد منطقه امن تحت کنترل ارتش ترکیه و خروج عناصر مسلح کُرد از منطقه و رفع تحریم‌ها از آنکارا دست یافتند.

ارتش ترکیه در تاریخ ۹ اکتبر جاری عملیات نظامی با نام «چشمه صلح» در منطقه شرق فرات واقع در شمال سوریه را با همکاری نیروهای ارتش آزاد به ادعای پاک‌سازی منطقه از شبه‌نظامیان کُرد و ایجاد منطقه امن برای آوارگان سوری آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز