خبرگزاری کار ایران

استعفای وزیران حزب جعجع از دولت لبنان

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۰۴

رئیس حزب «القوات‌اللبنانیه» با اعلام این‌که دولت فعلی لبنان از ایجاد راهکارهایی برای حل بحران فعلی کشور ناتوان است، استعفای وزیران این حزب از کابینه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه»، شامگاه یکشنبه استعفای چهار وزیر این حزب از دولت «سعد الحریری» را اعلام کرد.

سمیر جعجع تأکید کرد که استعفای این وزیران با نخست‌وزیر هماهنگ نشده است.

وی ابراز عقیده کرد که دولت از ایجاد راهکارهایی برای حل بحران کنونی ناتوان است و بنابراین حزب «القوات اللبنانیه» تصمیم به استعفای وزیرانش گرفته است.

این در حالی‌ست که «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه گزارش‌ها درباره درخواست از وزیران این حزب برای استعفا از دولت لبنان را تکذیب کرد.

پایتخت و برخی شهرهای لبنان از روز پنجشنبه لبنان صحنه اعتراضات به وضعیت اقتصادی و معیشتی و همچنین اعتراض به وضع مالیات بر بخشی از خدمات دولتی از جمله اینترنت هستند.

در سایه تداوم تجمعات مردمی در لبنان در اعتراض به وضع مالیات‌های جدید، سعد الحریری روز جمعه طی نطقی تلویزیونی، به احزاب حاضر در دولت ۷۲ ساعت مهلت داد تا راه‌حلی برای برون رفت از بحران اقتصادی کنونی ارائه کنند.

انتظار می‌رود دولت لبنان در راستای تامین بودجه سال آینده خود در ماه‌های آینده مجموعه‌ای از موارد افزایش مالیات را اعلام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز