خبرگزاری کار ایران

آنکارا، ارتش سوریه را تهدید کرد!

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۰۳

مشاور رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ورود ارتش سوریه به مناطقی، که نیروهای آمریکایی از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند، به مثابه اعلان جنگ علیه ترکیه است که با واکنش مناسب از سوی آنکارا مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «یاسین آکتای» مشاور رئیس‌جمهور ترکیه، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد، ترکیه به دلیل حضور نیروهای دولتی سوریه و همچنین به دلیل حضور عناصر «یگان‌های مدافع خلق» و حزب کارگران کردستان( پ‌ک‌ک) در مناطقی در شرق فرات، وارد این منطقه نشده است. حضور این نیروها باعث شده است ترکیه به پیشبرد طرح ایجاد کریدور امن در مرزهایش اقدام کند.

آکتای افزود، نیروهای آمریکایی که از «یگان‌های مدافع خلق»- شبه‌نظامیان عمدتا کُرد- حمایت می‌کنند، در حال عقب‌نشینی از این منطقه هستند، ولی در صورتی‌که نیروهای دولتی سوریه برای حمایت از «یگان‌های مدافع خلق» اقدام کنند موضع ترکیه تغییر نمی‌کند و ما نمی‌توانیم این امر را تحمل کنیم.

مشاور «رجب طیب اردوغان» در ادامه اظهار داشت، در صورتی‌که دولت سوریه بخواهد وارد مناطق «منبج»، «عین العرب» و «قامشلی» با هدف حمایت از «یگان‌های مدافع خلق» شود، این امر به مثابه اعلان جنگ علیه ترکیه است، بنابراین پاسخ مناسب را از آنکارا دریافت خواهد کرد.

 

این دیپلمات ترکیه گفت: «در صورتی‌که راه‌حلی مطمئن نسبت به ترکیه در خصوص مناطقی، که نیروهای دولتی سوریه وارد شده‌اند، مطرح شود و درخصوص عدم وجود این گروه تروریستی( یگان‌های مدافع خلق) در این منطقه تضمین‌هایی داده شود، ممکن است ترکیه موضع خود را تغییر داده و راه‌حل‌های ارائه شده را با دقت ارزیابی کند.»

به رغم انتقادهای گسترده از سوی دولت سوریه و دیگر کشورهای غربی و عربی، ارتش ترکیه در نهم اکتبر عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال شرقی سوریه به ادعای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز