خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر برجسته جهان عرب مطرح کرد:

ولع سیری‌ناپذیر رئیس‌جمهوری آمریکا در توهین به سران عرب/ رهبر کره‌شمالی می‌دانست باید با ترامپ مانند دلقک و شعبده‌باز رفتار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۶۸۷

تحلیلگر برجسته عرب در مقاله­‌ای تأکید کرد که ولع رئیس‌جمهوری آمریکا در توهین به سران عرب تمامی ندارد و مادامی که شکوه و عزت عرب از بین نرود، آماج اهانت‌­های او قرار می‌­گیرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای  به قلم  «عبدالباری عطوان» تحلیگر برجسته عرب نوشت که رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و عبارت‌­های توهین‌آمیز او در نامه به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نقل محافل رسانه­‌ای شد.

ترامپ در این نامه خطاب به اردوغان نوشته بود: «سرسخت نباش، احمق نباش ... نمی­‌خواهم مانند یک شیطان شرور در تاریخ ثبت شوی ...نمی‌­خواهم مسئول نابودی اقتصاد ترکیه باشم  اما من این کار را انجام خواهیم داد». آیا وقاحتی از این بیشتر وجود دارد.

اردوغان در پاسخ به این اهانت ترامپ گفت: «هرگز نامه ترامپ و اهانت‌­های او را فراموش نخواهد کرد و در زمان مناسب به آنها پاسخ خواهد داد».

مشخص نیست که اردوغان چگونه و چه زمانی به این اهانت پاسخ خواهد داد به ویژه اینکه وی هفته گذشته تهدید کرد از «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و هیأت دیپلماتیک آمریکایی استقبال نخواهد کرد اما بلافاصله از تهدید خود عقب‌نشینی کرد و بعید به نظر می‌­رسد که سفر ماه آینده اردوغان به واشنگتن پاسخ مناسبی باشد.

نکته قابل توجه اینجا این است که ترامپ ولع شدیدی به چنین اهانت‌­های عامیانه به سران عرب و به ویژه منطقه خلیج‌فارس دارد به گونه‌­ای که این رؤسای عرب را بارها تحقیر و تأکید کرده که اگر حمایت‌های او نبوده این رژیم‌­ها طی یک هفته همگی نابود شده بودند و به جای هواپیماهای طلائی و صندلی­‌های تجملاتی بر هواپیماهای تجاری سواری می‌­شدند. البته باز جای شکر آن باقی است که نگفت به شترسواری خود بازمی­‌گشتند.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی می­‌دانست که چگونه با غرور و تکبر با ترامپ برخورد کند و با او مانند یک دلقک یا شعبده‌باز رفتار کرد و در دو نشست سنگاپور و هانوی بدون عقب‌نشینی از خواسته­‌های خود باعث شد ترامپ صحنه مذاکره را با عصبانیت ترک کند.

باید گفت هنگامی که هیبت و شکوه ما از بین رفته و ملعبه و مضحکه این و آن می‌­شویم، به ما اعراب توهین می­‌شود و احمق و شیطان و گردن‌کش توصیف می­‌شویم و غارت اموالمان به دست کسی چون ترامپ که کمترین بهره‌­ای از ادب و اخلاق  نبرده است، مشروع می­‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز