خبرگزاری کار ایران

تدابیر جدید دولت عراق بعد از عملیات «چشمه صلح»

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۴۷۵

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که به دنبال عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تمام گذرگاه‌های مرزی زمینی نزدیک به عملیات درگیری در سوریه بسته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، وزارت مهاجرت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نوفل بهاء موسی» وزیر مهاجرت و مهاجران در مقر این وزارتخانه از «ایمن غرایبه» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان در عراق استقبال کرد. طرفین به بررسی مسائل مهم از جمله پرونده آوارگان سوری در نتیجه نفوذ نظامی نیروهای ترکیه به شمال شرقی سوریه، نحوه هماهنگی و اقدام برای فائق آمدن به پیامدهای این بحران و پرونده اردوگاه سوری «الهول» گفت‌وگو کردند.

این وزیر عراقی اعلام کرد: «تمام گذرگاه‌های مرزی زمینی عراق، که نزدیک به عملیات درگیری در سوریه هستند، به دلیل عملیات نظامی ترکیه و وضعیت امنیتی که باعث بحران شده، بسته شده‌اند.»

موسی تصریح کرد، دولت عراق از نزدیک اوضاع امنیتی و انسانی در مرزهای مشترک با سوریه را رصد می‌کند و برای رویارویی با شرایط اضطراری، که احتمالا در نتیجه موج کوچ آوارگان از مرزهای سوریه به مرزهای عراق شکل بگیرد، آماده می‌شود.

وی در عین حال از سازمان ملل خواست همکاری و هماهنگی را به منظور فائق آمدن به این بحران افزایش دهد و طرح‌هایی برای این امر تدوین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز