خبرگزاری کار ایران

دیدار پمپئو و نتانیاهو در سرزمین­‌های اشغالی با محوریت ایران

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۳۳۴

به دنبال توافق واشنگتن و آنکارا برای تعلیق عملیات «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه، وزیر خارجه آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضوع نفوذ ایران در منطقه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شب گذشته وارد تل‌آویو شد و مورد استقبال «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قرار گرفت.

پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تمام تلاش­‌ها برای مقابله با تهدید ایران در منطقه را بررسی کردیم».

پمپئو در توئیتی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها مدعی شد: «من و نتانیاهو نشست نتیجه‌بخشی درباره تلاش‌­ها  برای مقابله با تأثیر زیان‌بار ایران و نیز حوادث منطقه و موضوعات مهم در ارتباط با امنیت اسرائیل داشتیم».  

وی گفت: «روابط ما با اسرائیل قوی است و ما راهکارهای لازم برای تحقق ثبات در خاورمیانه را بررسی کردیم».

نتانیاهو نیز گفت: «گفت‌و‌گوی مهمی را درباره تقویت مرزهایمان و چالش‌­های پیش رو در منطقه داشتیم. خاورمیانه دریایی از آشوب­‌ها و تنش‌­هاست، اما تنها چیزی که همچنان ثابت و استوار است، انعطاف‌پذیری و قدرت روابط اسرائیل و آمریکاست».

قرار است پمپئو امروز پس از این دیدار برای شرکت در نشست با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو به بروکسل برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز