خبرگزاری کار ایران

وزارت مهاجرت عراق:

گذرگاه‌های مرزی مجاور عملیات ترکیه در سوریه در حال حاضر بسته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۳۳۰

وزارت مهاجرت عراق امروز- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام گذرگاه‌های مرزی زمینی نزدیک به عملیات نظامی در سوریه در حال حاضر بسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، وزارت مهاجرت عراق امروز -جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام گذرگاه‌های مرزی عراق در مجاورت عملیات نظامی سوریه در حال حاضر به دلیل ورود نیروهای ترکیه بسته است.

در این بیانیه بر لزوم کنترل اوضاع و عدم اجازه برای ورود برخی عناصر مشکوک تأکید شده است. 

وزارت مهاجرت عراق تأکید کرده است که «نوفل بهاء موسی» وزیر مهاجرت در مقر این وزارتخانه با «ایمن غرایبه» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در عراق دیدار و برخی موضوعات مهم به ویژه در ارتباط با پرونده آوارگان سوریه به دنبال ورود نیروهای ترکیه به شمال شرق سوریه و نیز نحوه هماهنگی و عمل برای غلبه بر این بحران و همچنین پرونده اسرای آواره در اردوگاه «الهول» سوریه را بررسی کردند. 

در این بیانیه به نقل از موسی تأکید شده است که خطر موجود مستلزم همکاری و هماهنگی برای کنترل اوضاع برای عدم اجازه به عناصر مشکوک از طریق ورود اسرای آواره به کشور است. 

وی توضیح داده است که دولت عراق اوضاع امنیتی و انسانی در مرزهای سوریه و عراق را از نزدیک بررسی کرده و تدابیر فوری را برای مقابله با پیامدهای ناشی از عملیات کوچ دسته‌جمعی از مرزهای سوریه به مرزهای عراق  اتخاذ خواهد کرد.

موسی همزمان از سازمان ملل خواست که همکاری و هماهنگی خود را در این زمینه افزایش دهد و نیز اقدام‌های لازم برای مقابله با این بحران را اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز