خبرگزاری کار ایران

یک سناتور روس:

دولت ایالات متحده در حل‌وفصل مشکلات داخلی خود هم مشکل دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۲۵

یک سناتور روس از لحن نامه رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای ترک خود انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک سناتور روس با اشاره به متن نامه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، آن را «عجیب» خواند. «الکسی پوشکوف»، سناتور منطقه پرم در دومای روسیه، گفت که نطق سوگند ریاست‌جمهوری ترامپ، انتشار متن گفت‌وگوی او با رهبران جهان و درخواست‌های «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، مبنی بر عزل دادستان کل اوکراین، همه نشان از آن دارد که «دولت ایالات متحده حتی نمی‌تواند مشکلات داخلی خود را حل کند، چه برسد به مشکلات جهانی.»

پیشتر نیز «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، از لحن نامه ترامپ به اردوغان انتقاد کرده بود. ترامپ در این نامه نسبت به پیامدهای عملیات نظامی آنکارا در شمال شرقی سوریه هشدار داده است. رئیس کاخ سفید این نامه را در تاریخ ۹ اکتبر نوشته است یعنی روزی که ترکیه عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه علیه مواضع شبه‌نظامیان کرد آغاز کرد. وی در این نامه نوشته است: «بیایید برای دستیابی به یک توافق خوب همکاری کنیم. شما مایل نیستید مسئول کشتار هزاران نفر باشید، من هم نمی‌خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم، (قطعا این کار) را خواهم کرد.»  

دونالد ترامپ همچنین در این نامه گفته است: «اگر این کار را به شیوه‌ای درست و انسانی انجام دهید، تاریخ نگاهی مطلوبی نسبت به شما خواهد داشت چنانچه رویداد خوبی اتفاق نیفتد، از منظر تاریخ شما شیطان خواهید بود.» وی نامه خود را به این جمله به پایان برده است: «کله‌شق نباش! احمق نباش! بعدا با شما تماس می‌گیرم.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز