خبرگزاری کار ایران

آغاز نشست ۲ روزه اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶۹

نشست دو روزه اتحادیه اروپا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست دو روزه اتحادیه اروپا امروز -‌پنج‌شنبه- آغاز به کار کرد. برگزیت، عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه و بودجه این بلوک از جمله مسائلی است که بناست در این نشست به آن پرداخته شود. این در حالی است که «ژان-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا و نخست‌وزیر بریتانیا از توافق بر سر طرح برگزیت خبر دادند، طرحی که احزاب مخالف در پارلمان این کشور با آن مخالفت کرده‌اند. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، پیش از برگزاری این نشست گفت: «امروز خبرهای خوبی داریم. توافق حاصل‌شده بر سر برگزیت باید به‌صورت فنی توضیح داده و از منظر سیاسی ارائه شود. تا جایی که به من مربوط می‌شود، از این‌که توانستیم به توافقی منطقی دست یابیم خوشحال و راضی هستم.»

«دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا نیز گفت: «توافق همیشه از عدم توافق بهتر است.»

«شارل میشل»، نخست‌وزیر بلژیک، نیز گفت: «توافق بر سر برگزیت جهتی در مسیر درست است، اما من همچنان محتاط هستم. این شخصیت من است، چراکه از تجربه می‌دانم که شیطان همواره منتظر است... نکته مهم این است که پارلمان بریتانیا این توافق را تایید کند.»

«مارک روته»، نخست‌وزیر هلند، پیش از آغاز این نشست گفت: «خب، خبر توافق مایه خوشحالی است. حالا باید روی جزئیات آن کار کنیم. اما این مایه خوشحالی است.»

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز