خبرگزاری کار ایران

المیادین بررسی کرد:

ترکیه به دنبال اجرای سناریوی مشابه شمال قبرس در سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۶۰

پایگاه خبری المیادین در مقاله‌ای تأکید کرد که هدف ترکیه از عملیات چشمه صلح انحراف افکار عربی و بین‌المللی برای اجرای سناریو مخفیانه‌ای شبیه اشغال جزیره قبرس است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری المیادین در مقاله‌ای به قلم «موفق محادین» نویسنده اردنی نوشت: برخی حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه را اجرای سناریوی مخفیانه‌ای برای تقسیم سلطه بین گروه‌ها مختلف تفسیر می‌کنند. همچنین خوانش‌ها و برداشت‌های متفاوت دیگری از این عملیات از سیاست‌های پاکسازی نژادی ترکیه گرفته تا غارت منابع سوریه و ادعاهای آنکارا نسبت به خطر حزب کارگران کردستان برای این کشور ارائه می‌شود. 

این در حالی است که خطر حزب کارگران کردستان برای ترکیه فقط به داخل این کشور محدود می‌شود نه خارج از مرزهای آن. 

اما باید گفت که بعد خطرناک‌تر سیاست‌های ترکیه، رؤیاهای سیاه این کشور برای تسلط بر کل منطقه شمال و شق سوریه و از این طریق شهر حلب و شمال غرب عراق از جمله موصل است. 

با توجه به آنچه گذشت، نقشه «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه و دولتش انحراف افکار عمومی از هدف اصلی خود یعنی اشغال سوریه به عنوان مقدمه‌ای برای تشکیل یک تحت الحمایه مشابه سناریوی شمال قبرس است.  در سال ۱۹۷۴ میلادی، حزب «طورانی» ترکیه با دلایل و بهانه‌های واهی به شمال قبرس حمله کرد و مدعی شد که این جنگ بیش از چند هفته و یا چند ماه طول نخواهد کشید و ترکیه طمعی به قبرس ندارد.  اما از آن زمان تا کنون نیروهای ترکیه همچنان این منطقه را اشغال کرده و آنکارا تشکیل جمهوری قبرس ترک را اعلام کرد و به‌رغم اینکه هیچ کشوری در جهان این اقدام ترکیه را به رسمیت نشناخت، هیچ اهمیتی به این موضوع نداد و اهداف خود را در این منطقه عملی کرد. 

اقدام ترکیه در سال‌های گذشته برای تبدیل مناطق اشغال‌شده سوریه توسط مزدوران خود به ایالت‌های خودگردان زیر پرچم ترکیه بدون مفهوم نیست و پیام دارد. البته در مقابل باید گفت که ارتش عربی سوریه و متحدان آن که توانستند توطئه امپریال صهیونیسم تکفیری عثمانی را شکست دهند، خواهند توانست جنگجویان ترک را نیز شکست دهند و اردوغان را به سرنوشت «عدنان مندریس» مبتلا کنند. 

جنگ بقا و وجود امروز از دامنه اداره‌ها و رژیم‌ها گذشته و به هلال مقاومت سوری- عراقی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز