خبرگزاری کار ایران

سیطره ارتش سوریه بر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در اطراف منبج

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۴۹۰

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل منطقه‌ای با مساحت بالغ بر یک‌هزار کیلومتر مربع را در اطراف شهر منبج در شمال این کشور به دست گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، تلویزیون سوریه، سه‌شنبه‌شب از استقرار یگان‌های ارتش سوریه در شهر منبج در شمال این کشور خبر داد و تصریح کرد که این نیروها در حومه شرقی حلب تا روستای «السلطانیه» در جنوب منبج مستقر می‌شوند.

در بحبوحه درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان کُرد، موسوم به «قسد» از یک‌سو و ارتش ترکیه و همپیمانش «ارتش آزاد سوریه» از سوی دیگر در اطراف «راس العین»، ارتش سوریه به استقرار در مناطق شمالی کشور ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ارتش سوریه منطقه‌ای با مساحتی بالغ بر یک‌هزار کیلومتر مربع در اطراف منبج را به کنترل خود در آورده و همچنین کنترل پایگاه هوایی «الطبقه» و شماری از مقرها و پل‌ها را در اطراف رودخانه فرات به دست گرفته است.

شبه‌نظامیان کُرد اخیرا از توافقاتی با نظام دمشق خبر داده بودند و ارتش سوریه نیز همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، در شهرهای کردنشین مستقر شده است.

از جمله در روز سه‌شنبه، همزمان با خروج سربازان آمریکایی از منبج، دمشق اعلام کرد که ارتش وارد مرکز شهر شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز