خبرگزاری کار ایران

صندوق بین‌المللی پول خبر داد:

کاهش رشد اقتصاد جهان در پی جنگ تجاری واشنگتن-پکن

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۴۴۱

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که جنگ تجاری میان آمریکا و چین از رشد اقتصاد جهان خواهد کاست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول امروز -‌سه‌شنبه- هشدار داد که جنگ تجاری میان آمریکا و چین از رشد اقتصاد جهان خواهد کاست و سرعت آن را به پایین‌ترین میزان پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ می‌رساند. این سازمان همچنین اعلام کرد که اگر واشنگتن و پکن بتوانند اختلاف‌هایشان را حل‌وفصل کنند، به سرعت رشد اقتصاد جهانی افزوده می‌شود. 

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی جهان رشدی سه درصدی داشته، حال آن‌که براساس پیش‌بینی‌های این صندوق در ماه جولای این میزان باید سه و دو دهم درصد می‌بود. این نصدوق اعلام کرد که دلیل عمده این اختلاف ضرر و زیان ناشی از اختلاف‌های تجاری است.

«گیتا گوپینات»، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد که با اوضاع فعلی رشد اقتصاد روندی نزولی خواهد داشت. وی در ادامه افزود: «این تضعیف رشد ناشی از زوال فعالیت‌های تولیدی و تجارت جهانی و برآمده از افزایش تعرفه‌ها و عدم اطمینان تجاری است که به سرمایه‌گذاری و تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای ضربه می‌زند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز