خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی بریتانیا برای ادامه آموزش نیروهای پیشمرگه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۶۸

مشاور ارشد بریتانیا در امور غرب آسیا امروز- سه شنبه- از آمادگی این کشور برای ادامه عملیات و آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان در شمال عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «جان لورمر» مشاور ارشد بریتانیا  در امور غرب آسیا در دیدار با «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که کشورش آماده ادامه عملیات و آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان در شمال عراق است. 

در این دیدار «شورش اسماعیل» وزیر پیشمرگه و «جیمز تورنتون» کنسول بریتانیا در اقلیم کردستان حضور داشتند. 

بارزانی در این دیدار بر لزوم ادامه حمایت بریتانیا و جامعه جهانی از دستاوردهای پیروزی بر تروریسم و جلوگیری از ظهور دوباره داعش  تأکید کرد.

لورمر نیز تأکید کرد که بریتانیا به حمایت از اقلیم کردستان و عراق در مقابله با تهدیدهای تروریسم  ادامه می‌دهد. 

وی با ابراز خرسندی از همکاری وزارت پیشمرگه گفت که کشورش آماده است به عملیات اصلاح و آموزش نیروهای مسلح دولت اقلیم ادامه دهد. 

در بیانیه دولت اقلیم عراق آمده است که در این دیدار دو طرف اهمیت هماهنگی بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در مناطق مورد اختلاف و همچنین مقابله با خطر بازگشت تروریسم را بررسی کردند. 

در این دیدار همچنین روابط اربیل- بغداد و اوضاع عراق و تظاهرات در بغداد و استان‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز