خبرگزاری کار ایران

وزیر آشتی ملی سوریه:

تشدید حضور نیروهای ارتش سوریه در شمال کشور اجتناب‌‌ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۸۹

وزیر آشتی ملی سوریه بر دفاع از مرزهای شمالی و مقابله با عملیات نظامی ترکیه و تشدید حضور ارتش این کشور در مرزها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، «علی حیدر»، وزیر آشتی ملی سوریه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که دفاع از مرزها در شمال سوریه در مقابل عملیات نظامی ترکیه در منطقه شرق فرات از اولویت‌های ارتش سوریه است و ورود ارتش به مرزها و دفاع از این مناطق، موضوعی غیر قابل بحث و مناقشه است. 

حیدر تأکید کرد که پیشروی ارتش سوریه به سمت این مناطق بر تصمیم نهائی و قاطع دولت برای حاکمیت بر کل اراضی سوریه در فرصت مناسب تأکید می‌کند. 

وی در ادامه افزود: «قطعا هنگامی که دولت سوریه و مرزهای شمالی مورد حمله مستقیم کشوری چون ترکیه قرار گیرد، دفاع از مرزها اولویت دولت می‌شود و این موضوع در حال حاضر اولویت دولت است، ارتش در حال پیشروی به سمت این مناطق است و طی چند روز آینده به صورت گسترده در این مناطق مستقر خواهد شد». 

حیدر تأکید کرد: «قدرت ارتش سوریه برای تحقق حضور مستقیم خود و رسیدن به مرزها و دفاع از این مناطق موضوعی غیر قابل بحث است». 

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تعامل دولت سوریه با عناصر مسلح نیروهای دموکرات (قسد)  پس از ورود ارتش به این منطقه بر اساس توافق دو طرف گفت: «مکانیزم‌های سازش کاملا روشن است و شامل تمام افرادی می‌شود که علیه دولت جنگیدند، با افراد به مثابه یک فرد برخورد می‌شود نه گروهک و سازمان! هر فرد سوری هر کجا که باشد و تحت هر عنوانی اگر خواستار صلح و سازش باشد، می‌تواند تمایل صریح خود را نسبت به این موضوع اعلام کند».

حیدر با انتشاربیانیه‌ای پس از نشست با گروهی از فعالان مردمی در دمشق تأکید کرد که ترکیه کشوری متجاوز است و کسی که همچنان بر سر عامل خارجی شرط‌بندی می‌کند، نه تنها در خطای آشکار است بلکه نقش آن در گرو منافع خارجی است و هنگام نیاز خریداری و با رفع نیاز فروخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز