خبرگزاری کار ایران

ترامپ: بگذارید سوریه و اسد از کُردها حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۷۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی، بار دیگر از تصمیمش برای خروج نیروهای ایالات متحده از خاک سوریه دفاع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به کُردهای سوریه پیشنهاد داد که از «ناپلئون بناپارت» امپراتور فرانسه در قرن نوزدهم بخواهند از آنها در برابر حمله نظامی ترکیه به مناطق تحت سیطره‌شان در شمال شرق سوریه حمایت کنند.

ترامپ در توییتی نوشت: «پس از شکست صد در صدی گروه داعش، بخش زیادی از نیروهای‌مان را از سوریه بیرون کشیدم. بگذارید خود سوریه و اسد از کردها حمایت کنند و بر سر خاک‌شان با ترکیه بجنگند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «به ژنرال‌هایم گفته‌ام چرا ما باید برای سوریه و اسد بجنگیم تا از خاک دشمن‌مان حفاظت کنیم؟ مشکلی ندارم که هرکسی خواست به سوریه کمک کند تا از کردها حفاظت کند، خواه روسیه باشد، چین یا ناپلئون بناپارت. امیدوارم عالی عمل کنند، ما هفت هزار مایل از آنجا دور هستیم!»

ساعاتی بعد از این توییت، ترامپ دستور اجرای تحریم‌های تنبیهی علیه ترکیه را به دلیل عملیات نظامی‌اش در شمال شرقی سوریه صادر کرد.

 

به موجب این اقدامات تنبیهی کاخ سفید علیه آنکارا، «سلیمان سویلو» وزیر کشور، «خلوصی آکار» وزیر دفاع و «فاتح دونماز» وزیر انرژی ترکیه و دو وزارتخانه دفاع و انرژی این کشور تحت تحریم قرار می‌گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز