خبرگزاری کار ایران

سفر هیئت بلندپایه آمریکایی به آنکارا با موضوع سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۷۰

یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه آمریکایی به‌زودی عازم آنکارا خواهد شد تا درباره سوریه مذاکره کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولتی آمریکا، امروز- سه‌شنبه- به خبرنگاران گفت: «با توجه به ضعف حاکم بر اقتصاد ترکیه، اقدامات امروز( تحریم‌های جدید آمریکا علیه ترکیه) بسیار جدی است. ولی ما متعهد هستیم که اوضاع را از طریق مذاکرات حل و فصل کنیم؛ بنابر این، رئیس‌جمهوری( دونالد ترامپ) دستور داده است در سریع‌ترین زمان ممکن هیئتی بلندپایه به آنکارا برود تا ببینیم آیا می‌توان توافق کرد یا خیر.»

طبق گفته این سخنگوی دولت آمریکا، دونالد ترامپ تأکید دارد که درگیری‌ها در شمال شرقی سوریه متوقف شود و «فرصتی برای آتش‌بس وجود دارد».

وی افزود: «ایالات متحده خواهان آتش‌بس از سوی تمامی نیروها در شمال شرقی سوریه است.»

ساعاتی پیش، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های تنبیهی تازه علیه دولت و مقام‌های ترکیه به دلیل عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه تصویب شدند.

به موجب این اقدامات تنبیهی کاخ سفید علیه آنکارا، «سلیمان سویلو» وزیر کشور، «خلوصی آکار» وزیر دفاع و «فاتح دونماز» وزیر انرژی ترکیه و دو وزارتخانه دفاع و انرژی این کشور تحت تحریم قرار می‌گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز