خبرگزاری کار ایران

تسلط ارتش سوریه بر منطقه «عین عیسی» پس از ۵ سال

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۷۳

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای لشکر ۹۳ ارتش این کشور پس از گذشت پنج سال مجددا بر منطقه «عین عیسی» در شمال شهر «الرقه» تسلط یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این سازمان اعلام کرد که لشکر ۹۳  ارتش سوریه در حال استقرار در منطقه «عین عیسی» شمال شهر «رقه» در خطوط برخورد با نیروهای ترکیه هستند.

نیروهای ارتش سوریه بیش از پنج سال پیش با حمله عناصر تروریستی گروه داعش از این منطقه خارج شده بودند.

اکنون بر اساس توافق روسیه با قسد، نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی شهر «الطبقه» در استان رقه و شمال منطقه «تل تمر» مستقر شده‌اند. 

دیده بان حقوق بشر سوریه صبح امروز تحرکات نیروهای ارتش در منطقه ما بین دو شهر «الحسکه» و «رأس العین» را پی گیری کرده است. نیروهای ارتش در حال حاضر در فاصله شش کیلومتری از مرزهای سوریه- ترکیه قرار دارند و انتظار می‌رود که پیشروی بیشتری به سمت منطقه رأس العین داشته باشند. 

همچنین نیروهای دولت سوریه در مناطق تل تمر و جنوب شهر «الطبقه» در حومه الرقه تحرک داشته‌اند که این تحرکات در چارچوب توافق روسیه با نیروهای قسد صورت می¬گیرد. 

دیده بان حقوق بشر سوریه روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد که نیروهای دولت سوریه به همراه نیروهای روسیه در منطقه فاصل بین مناطق نفوذ شورای نظامی «منبج»  و مناطق نفوذ نیروهای «درع الفرات» بین شهر «العریمه» و «عون الدادات» در حومه حلب  مستقر شدند. 

استقرار نیروهای ارتش سوریه تا مرز با ترکیه در منطقه «عین العرب» ادامه یافته و تا منطقه «الجزیره» و مرزهای سوریه- عراق از سمت استان الحسکه امتداد می‌یابد. 

این توافق در راستای وعده روسیه به تلاش برای بازگشت مهاجران از عفرین به مناطق خود و همراهی نیروهای دموکرات سوریه با نیروهای روس و ارتش سوریه در استان ادلب صورت می‌گیرد. این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای آمریکایی تلاش می‌کنند مانع استقرار نیروهای روس و ارتش سوریه در این منطقه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز