خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

تحریم ترکیه و ممنوعیت ارسال سلاح در نشست وزرای خارجه اروپا بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۶۳

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره احتمال اعمال اقدام‌های تنبیهی علیه ترکیه در پی عملیات نظامی در شمال سوریه رایزنی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز -‌دوشنبه- درباره احتمال اعمال اقدام‌های تنبیهی علیه ترکیه در پی عملیات نظامی در شمال سوریه گمانه‌زنی می‌کنند. آنها همچنین درباره بالا رفتن سطح تنش‌ها در خاورمیانه در نتیجه عملیات موسوم به چشمه صلح هشدار دادند. 

پس از آن‌که فرانسه و آلمان ارسال سلاح به ترکیه را متوقف کردند، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تلاش دارند بر سر محدودت و لغو صادرات سلاح به آنکارا با یکدیگر به توافق برسند. تحریم ترکیه در پی حفاری نفت و گاز در آب‌های قبرس نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده در نشست امروز است و احتمال می‌رود کشورهای اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را در این رابطه علیه آنکارا اعمال کنند.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: «اعضای اتحادیه اروپا درباره این‌که برای اقدام در جهت گزینه‌های روی میز تا چه اندازه آمادگی دارند با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد، از جمله در زمینه عملیات ترکیه در شمال سوریه و حفاری‌های این کشور در آب‌های قبرس.»

وی همچنین عنوان کرد: «موضوع اصلی در این نشست، عملیات نظامی ترکیه در سوریه است. به نظر من نکته مهم امروز این است که میزبان گیر پدرسون، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، هستیم. با او در این‌باره حرف خواهیم زد که چگونه می‌توان مانع تاثیر عملیات نظامی اخیر بر فرآیند صلح شد. این نشست هم از جهت تصمیم‌هایی که بناست به آن برسیم مهم است و هم به این ترتیب خود را برای نشست شورای اروپا که در روزهای آینده برگزار می‌شود، آماده می‌کنیم».

موگرینی افزود: «دو موضوعی که در نشست امروز مطرح می‌شود، در نشست شورای اروپا نیز بررسی خواهد شد. امروز همچنین میزبان وزیر خارجه اوکراین خواهیم بود و به برنامه‌های دولت جدید این کشور برای اصلاحات گوش خواهیم داد. اتحادیه اروپا هوادار اصلاحات در اوکراین و تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز