خبرگزاری کار ایران

«نیویورک‌تایمز» گزارش داد:

عدم امکان انتقال ۵۰ عنصر مهم داعشی توسط آمریکا به دلیل عملیات نظامی ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۶۱۵

روزنامه «نیویورک‌تایمز» امروز- دوشنبه- به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که واشنگتن در انتقال حدود ۵۰ عنصر مهم داعشی که در دست کُردها اسیر بودند، به دلیل عملیات نظامی ترکیه شکست خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی به دلیل عملیات نظامی ترکیه در سوریه نتوانستند حدود ۵۰ عنصر مهم داعشی را که در دست کرُدها اسیر بودند، منتقل کنند.

مقام‌های آمریکایی توضیح دادند که گروه بزرگی از گروه تروریستی داعش اطلاعات ارزشمندی در اختیار دارند، چرا که آنها در زندان‌هایی بوده‌اند که نیروهای دموکرات سوریه با اکثریت کُرد از آنها نگهبانی می‌کردند. 

به گفته دو مقام آگاه، صدها نفر از عناصر افراطی با استفاده از حالت آشفتگی و هرج و مرج موجود از مرکز بازداشت موقت در همین منطقه  فرار کرده‌اند. همچنین حدود ۷۰۰ نفر از افراد خانواده‌های گروه تروریستی داعش از اردوگاه موقت آوارگان در شمال کشور گریخته‌اند. 

نیویورک تایمز در همین زمینه گفت که زندان‌ها و مراکز بازداشت در شهرهای «عین عیسی»، «عین العرب»، «الحسکه» و «قامشلی» ۱۱ هزار نفر را در خود جای داده‌اند که حدود ۹ هزار نفر آنها سوری و عراقی هستند و حدود دو هزار زندان از ۵۰ کشور دیگر در این زندان‌ها حضور دارند که مقام‌های کشورهایشان با بازگشت آنها مخالفت کرده‌اند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۰ اکتبر تأکید کرده بود که ارتش کشورش دو نفر از خطرناک‌ترین عناصر داعشی از گروهی با نام «بیتلز» را به نام‌های «الکساندر کوتی» و «الشافعی الشیخ» از سوریه دور و به عراق منتقل کرده است. 

دلیل اطلاق نام بیتلز به این گروهک، لهجه بریتانیایی افراد آن است و این گروه مسئولیت نابودی ۲۷ اسیر از جمله دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های «جیمز فولی» و استیون ساتلاف» را به عهده داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز