خبرگزاری کار ایران

توافق کُردها با دمشق؛ ارتش سوریه در مرز با ترکیه مستقر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۴۵

کُردها با نظام دمشق به توافقی رسیدند که بر اساس آن، ارتش سوریه کنترل مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کُردها و دولت سوریه به توافقی دست یافتند که به موجب آن ارتش سوریه کنترل مناطق هم‌مرز با ترکیه را در دست خواهد گرفت.

یکی از رهبران کُرد در این‌باره تصریح کرد که مذاکرات دوجانبه با دمشق در پایگاه نظامیان روس در سوریه، موسوم به «حمیمیم»، برگزار شده و در آن نمایندگانی از سوی دولت مرکزی و نمایندگان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، موسوم به «قسد»، حضور داشته‌اند.

شب گذشته نیز برخی از رسانه‌های کُرد زبان گزارش داده‌اند نیروهای دولت سوریه وارد شهر منبج شده‌اند.

شهر منبج که در شمال سوریه واقع شده است، از سال ۲۰۱۶ تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد بوده است.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) نیز عصر دیروز گزارش داد که ارتش این کشور نیروهایی را برای مقابله با تهاجم ترکیه به شمال این کشور اعزام کرده است.

سانا در خبر کوتاه خود هیچ جزئیات دیگری ارائه نکرده و در توییتر خود نوشته است: «یگان‌های ارتش عربی سوریه برای مقابله با تهاجم ترکیه رهسپار شمال شده‌اند.»

تلویزیون «المیادین» نیز به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه از چندین نقطه در اطراف شهر منبج حرکت خود را به‌سمت مرکز این شهر آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز