خبرگزاری کار ایران

تاکید پوتین بر نقش محوری اوپک پلاس در تامین ثبات بازار جهانی نفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۲۳

رئیس جمهوری روسیه از نقش ولیعهد سعودی در چارچوب توافق کاهش تولید نفت «اوپک +» با هدف برقراری ثبات در بازار جهانی نفت قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری‌های رویترز، العربیه و اسکای نیوز پیش از برگزاری نشست احتمالی خلیج‌فارس  گفت: «گروه اوپک پلاس، ابتکاری برای همکاری در زمینه نفت بوده و تمام دستاوردهای این ابتکار تنها به سود تولیدکنندگان نیست بلکه مصرف‌کنندگان نیز از آن بهره‌مند می‌شوند، چرا که همه به ثبات بازار جهان بیش از اصل قیمت نفت اهمیت می‌دهند».

وی افزود: «باید از هر آنچه که ثبات بازار را تقویت می‌کند، استقبال و با تهدیدهای آن مقابله کرد».

پوتین در ادامه افزود که سفرش به عربستان در پاسخ متقابل به دیدار تاریخی «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی از مسکو در سال ۲۰۱۷  صورت می‌گیرد. 

رئیس جمهوری روسیه قرار است دوشنبه به ریاض سفر کرده و سه‌شنبه عازم امارات شود.

در این سفر اسناد مهمی با هدف تقویت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و تبادل تجاری با سران دو کشور امضا خواهد شد.

همچنین پیش بینی می‌شود که روسیه و ریاض، دو تولید کننده بزرگ نفت در جهان در این دیدار منشور همکاری بین کشورهای تولید کننده نفت را امضا کنند تا به همکاری درقالب گروه اوپک پلاس وجهه‌ای رسمی ببخشند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز