خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات پارلمانی در لهستان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۵۹

لهستان امروز -یکشنبه- شاهد برگزاری انتخابات سراسری است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، لهستان امروز -‌یکشنبه- شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود. این در حالی است که منتقدان معتقدند که این انتخابات ممکن است سبب شود این کشور به سوی دیکتاتوری تمامیت‌خواهانه‌ای پیش برود. 

اعضای حزب «قانون و عدالت» معتقدند که می‌توانند در انتخابات پیروز شوند و تنها یک اشتباه ممکن است نتیجه‌ای برعکس در پی داشته باشد. «یاروسواف کاژینسکی»، سیاستمدار محافظه‌کار لهستانی و رهبر حزب «قانون و عدالت» در این رابطه گفت: «حمایت اکثریت جامعه را در اختیار داریم، اما این‌که اکثریت به پای صندوق‌های رای بیایند یا نه چندان مشخص نیست. اگر چنین شود، برنده می‌شویم و اگر نه نتایج پایین‌تر از حد رضایت خواهد بود».

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، پیش از برگزاری انتخابات به همراه کاژینسکی از برنامه‌شان برای دولت بعد از برگزاری انتخابات خبر داد. این حزب راست‌گرای پوپولیست بناست در چارچوب «برنامه پنج مرحله‌ای» مبلغ پرداختی بیمه اجتماعی را برای شرکت‌های کوچک کاهش دهند و میزان مزایای بازنشستگی را یک تا دو ماه افزایش دهند و ۱۰۰ جاده کمربندی برای شهرهای کوچک و متوسط احداث کنند و میزان سوبسید برای کشاورزان را نیز بالا ببرند.

 موراویه‌تسکی گفت: «این بار نیز می‌خواهیم پیمانی با هم‌وطنان‌مان ببندیم. هر چه نباشد، انتخابات در یک دموکراسی چیزی نیست مگر تمدید قراردادی اجتماعی. به وعده‌هایمان عمل کرده‌ایم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز