خبرگزاری کار ایران

پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر «منبج»

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۱۶

ارتش سوریه تجهیزات گسترده خودرا برای ورود به شهر منبج در اطراف این شهر مستقر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، منابع سوری، عصر شنبه اعلام کردند بعد از آن‌که «نیروهای دموکراتیک سوریه» از عدم اهتمام‌شان به دفاع از منبج در شمال شرقی حلب خبر دادند، ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده، شامل نیروهای نظامی و خودروهای زرهی را به حومه این شهر اعزام کرده است.

منابع مذکور تصریح کردند، ارتش سوریه مواضع خود را تثبیت و نیروهایش را در امتداد خط فاصل با «نیروهای دموکراتیک» سوریه مستقر کرده است.

در واکنش به این اخبار، «مصطفی بالی» سخنگوی این نیروها( قسد) گفت: «نیروهای دولتی سوریه به سمت جبهه منبج در حال پیشروی هستند، و این موضوعی است که ارتباطی به ما ندارد.»

در همین حال، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از منابع میدانی گزارش داد،  ورود نیروهای ارتش سوریه به منبج قرار است بر اساس توافق میان روسیه و سوریه از یک سو و روسیه و آمریکا از سوی دیگر انجام شود.

به موجب این توافق، یگان‌های ارتش سوریه با سلاح‌های سنگین و متوسط خود در شهر منبج مستقر می‌شوند و پرچم سوریه بر فراز ساختمان‌های ادارات دولتی و ورودی‌ها و خروجی های این شهر برافراشته خواهد شد.

این پیشروی ارتش سوریه در پی عقب‌نشینی تجهیزات نظامی آمریکا از منبج در روز شنبه و در تلاش برای جلوگیری از تجاوز ارتش ترکیه و تروریست‌های هم‌پیمان آن به این شهر انجام می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز