خبرگزاری کار ایران

تهدید پوشالی رئیس موساد علیه «سیدحسن نصر الله» و «سردار سلیمانی»

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۳۵

رئیس موساد در ادعاهایی گزاف به ترور فرمانده سپاه قدس و دبیر کل حزب الله لبنان تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، «یوسی کوهن»، رئیس موساد به ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس» و «حسن نصر الله»، دبیرکل حزب الله لبنان تهدید کرد و این موضوع حلقه تهدیدهای اسرائیل برای جنگ و عملیات امنیتی و غیر سنتی علیه دشمنان خود را افزایش می‌­دهد.

کوهن در مصاحبه با روزنامه «مشبحة» مدعی شد: «سلیمانی می­‌داند که از بین بردن او کار غیرممکنی نیست اما او تاکنون خطایی مرتکب نشده که نامش در فهرست ترور موساد قرار گیرد.»

رئیس موساد در ادامه گفت:‌ «فعالیت سلیمانی در همه جا کاملا مشخص و آشکار است، او کارگروهی را تأسیس کرده که چالش بزرگی برای اسرائیل به شمار می­‌رود اما ما می‌­خواهیم برای همه توضیح دهیم که ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا ایران قدرت نظامی هسته‌­ای نداشته باشد، چه با توافق و یا هر وسیله دیگر،‌ چراکه همه گزینه‌­ها روی میز قرار دارد.»

وی در پاسخ به دلیل امتناع موساد از ترور نصرالله طفره رفت و گفت: «این پرسش نادرست است، باید اینطور پرسید که آیا نصر الله می­‌داند ما گزینه‌­ای برای از بین بردن او داریم و آیا پاسخ به این پرسش مثبت است؟».

از تهدید مشروط کوهن علیه سردار سلیمانی و نصر الله مشخص می­‌شود که تلاش رژیم صهیونیستی به ادعای خودشان برای بازدارندگی و تقویت بازدارندگی است که پس از پیام‌­های عقب‌نشینی آمریکا در منطقه متزلزل شده است.   

اسرائیل با این تهدیدها به دنبال آن است که به محور مقابل خود نسخه‌­ای از حمله ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان ارائه دهد که مدعی هستند ایران این حملات را علیه اسرائیل و زیرساخت­‌های آن انجام داده است.

این احتمال همچنین در چارچوب تهدیدهای چند روز گذشته «آویو کوخافی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مطرح شده که مدعی شد: «اجازه نخواهیم داد علیه اسرائیل حمله‌­ای صورت گیرد و اگر چنین شود با قدرت پاسخ خواهیم داد».

این تهدید نیز به ادعای خودشان به منظور بازدارندگی اعمال می­‌شود هر چند که کوخافی بر وجود گزارشی از حمله سخت جبهه مقابل علیه اسرائیل تأکید می‌­کند.

کلام کوهن و کوخافی با اهداف تل آویو برای ارسال این پیام با ایران که اراده و قدرت اسرائیل به رغم عقب‌نشینی آمریکا از منطقه ثابت است، هماهنگی دارد.

 نکته قابل توجه در اینجا اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ ماه گذشته است که درباره توافق دفاع مشترک با آمریکا و فواید استراتژیک آن گفت: «این یک موضوع تاریخی است، چرا که قدرت بازدارندگی ما علیه دشمنان‌مان را افزایش می‌­دهد.»

وی در ادامه گفته بود که اسرائیل برای تضمین امنیت خود به کمک هیچ کشوری نیاز ندارد.

در واقع نتانیاهو با این حرف به دنبال این پیام بود که ایران دشمن مشترک اسرائیل و آمریکا است و فقط به اسرائیل محدود نمی­‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز