خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به پدیده شکنجه در زندان‌های اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۴۶

دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به شکنجه اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در اثنای بازجوئی از وی به اتهام کاشت بمب دست ساز در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اخبار سازمان ملل، دفتر کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان نسبت به شکنجه «سامر العربید»، زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هنگام بازجوئی به اتهام کاشت بمب دست‌ساز که موجب کشته شدن یک دختر اسرائیلی در کرانه باختری شد، ابراز نگرانی کرد.

«رابرت کولفیل»، سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: «دفتر حقوق بشر سازمان ملل با نگرانی شدید موضوع  شکنجه سامر العربید فلسطینی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل را که در تاریخ ۲۵ سپتامبر به اتهام دست داشتن در  کارگذاری بمب دست ساز و کشته شدن دختر ۱۷ ساله اسرائیلی بازداشت شده، دنبال می‌کند». 

عربید در حال حاضر در بیمارستان بیهوش است و با دستگاه مصنوعی نفس می‌کشد و علایم شکنجه مانند شکستن دنده‌ها بر بدن او نمایان است. 

کولفیل در ادامه افزود: «باید شکاف‌های عمیق و کوتاهی‌های فراوان در قوانین اسرائیل و عدم پایبندی این رژیم به قانون بین المللی درباره عدم شکنجه و بدرفتاری با زندانیان مورد توجه قرار گیرد». 

وی گفت: «شکنجه عربید را مد نظر قرار می‌دهیم و خواستار آغاز تحقیق فوری جنائی در این موضوع هستیم». 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن درخواست از اسرائیل برای بازنگری در قوانین خود گفت: «ما بسیار نگران هستیم که قانون اسرائیل مانع شکنجه نشود چنانکه دادگاه عالی این رژیم نیز اجازه انجام تحقیقات ویژه را صادر کرده و این موضوع نقض قانون ممنوعیت شکنجه به شمار می‌رود». 

در گزارش کولفیل آمده است که اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دست کم سه نفر دیگر در بازداشت با همین موضوع شکنجه مواجه هستند و مدت طولانی است که از ارتباط با هر گروهی ممنوع شده‌اند.  

وزارت اطلاعات اسرائیل مدعی شد که عربید هنگام بازجوئی وضعیت جسمی مناسبی نداشت و باید به بیمارستان منتقل می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز