خبرگزاری کار ایران

واکنش انصارالله یمن به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان:

از جنگ عراق و ویتنام درس بگیرید!

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۴۷

انصارالله یمن به اقدام آمریکا برای اعزام نیروها و تجهیزات بیشتر به عربستان در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن، در واکنش به اعلام خبر اعزام نیروهای و تجهیزات آمریکایی به عربستان سعودی گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع وی بهتر است به جای اعزام هزاران عنصر نظامی به منطقه خاورمیانه، برنامه‌هایی برای همزیستی و حقوق برابر شهروندی و دموکراسی وضع کنند نه این‌که برای ویرانی و نابودی متحدانشان و ملت‌های آزاده توطئه‌چینی کنند.» 

وی در ادامه نوشت: «آمریکا و عواملش برای یک بار هم که شده شاخه‌های زیتون را که شعار این کشور است،‌ برای متحدان خود بفرستد و جهان را چنین غافلگیر کند که آن‌ها هر چند با همکاری متحدانش بدترین فاجعه انسانی در یمن را رقم زدند اما بخشی از انسانیت مورد ادعای خود را دارند، برای یک بار هم که شده جهان را با تغییر سیاست‌های خصمانه خود که ماحصلی غیر از خشم و زیان به همراه نداشته و ترامپ خود به خسارت هشت تریلیون دلاری ناشی از تصمیمات اشتباه اعتراف کرده، غافلگیر کنند.» 

محمد علی الحوثی تأکید کرد: «ملت آمریکا باید با این حقیقت روبرو شود که افزایش تعداد به مفهوم پیروزی نیست، هدفی را که ۱۴ هزار سرباز محقق نکردند، افزایش دو الی سه هزار نفری نیروها نیز نمی‌تواند کمکی به تحقق آن بکند».

وی در ادامه نوشت: «ما می‌دانیم که عقب‌نشینی از خطوط برخورد با ایران در سوریه به مفهوم موقعیت‌یابی جدید برای عربستان نیست». 

حوثی گفت: «آمریکا برای یک بار هم که شده به ملت خود بگوید که از جنگ ویتنام و عراق و یمن درس گرفته‌اند و این جنگ‌ها، باطل و بیهوده بوده‌اند». 

وی تأکید کرد که ادعاهای مقابله با ایران از عربستان افشا شده است. 

وزارت دفاع امریکا عصر روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که  در چارچوب پاسخ به بمباران تأسیسات نفتی آرامکو، سه هزار سرباز دیگر به عربستان سعودی اعزام می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز